Utrecht wint ineens ook uitduels.....!?

Zoals in het schrijven van 14 maart aangegeven, heeft FC Utrecht een relatief eenvoudig programma op weg naar de play-offs voor Europees Voetbal. Maar dat er, na vorige week tegen VVV, nu alweer uit wordt gewonnen van Willem II betekent wel dat we echt heel erg lekker op koers liggen. Alleen heeft Heracles Almelo ook gedaan wat het moest doen en gaat de strijd met de Tukkers dus hartstikke gelijk op. Komende weken worden cruciaal, want AZ ontvangt eerst Heracles, dan Utrecht. Als wij meer overhouden dan Heracles, zitten we goed. Al blijven er dan voldoende duels over om het alsnog te verneuken, maar ja.

En vrijdag was de Champions League-loting. Op zich een erg leuke en verrassende loting (een Franse halve finalist, CSKA Moskou of Internazionale daar ook bij), want de vier halve finalisten zijn in ieder geval niet drie Engelse clubs, aangevuld met FC Barcelona. Sterker nog, van de twee overgebleven Engelse clubs en Barca, staan er maximaal twee in de halve finales, aangezien (mijn beide favorieten) Barcelona en Arsenal nu al tegenover elkaar staan in de kwartfinale.

Jammer, dat acute afscheid van een van de twee leuks en mooist voetballende ploegen in het toernooi. Ook jammer is het nakende afscheid van FC Bayern München of Manchester United. Twee andere grootheden. En United is, samen met Barca, de absolute topfavoriet, maar dan iets minder leuk en mooi spelend. En met Louis van Gaal aan het roer in Beieren, ligt mijn voorkeur hard bij de Duitsers. Zeker ook omdat ik hen, naast mijn nationalistische gevoelens, gewoon leuker vindt spelen dan de Engelse.

Dus ik hoop op Bayern tegen Arsenal in de finale. Ik denk een van de minder reële mogelijke uitkomsten.....

Reacties

Unknown zei…
Komende wedstrijd tegen RKC, ben een beetje bang voor onderschatting. Schijnt dat Mulenga geblesseerd is, hopelijk is hij op tijd fit.

FC Utrecht supporters Vak R
http://www.fcutrecht.net
Frank Heukels zei…
@iambold, ja, ik lees net dat Mulenga een keelontsteking heeft. Wordt lastig. Misschien een talentvolle a-junior erin? Als ie maar niet vd Berg opstelt, daar heb ik schijt aan!

3-0, lekker ruim, alle goals in de tweede helft.

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?