Rituelen, heerlijk, vooral 's ochtends

Samen met Finn zit ik nu te wachten tot de dames in het huishouden wakker worden en ons trakteren op hun aanwezigheid. Rowdy is net naar school vertrokken, ik ben gedouched en geschoren en klaar voor de dag. De rest volgt.

Elke ochtend voltrekt zich in huize Heukels in grofweg hetzelfde patroon. Een ochtendhumeurtje daargelaten is het een aangename reeks van gebeurtenissen en acties die in ieder geval mij met een veilig en ontspannen gevoel de dag insturen.

Finn en ik zijn het eerste op. Hij omdat hij bang is iets te missen dat de moeite van het meemaken waard is. Sesamstraat enzo. Ik omdat ik gewoon het beste uit bed kom. Hij gaat naar beneden, eet en drinkt wat, ik ga douchen. Daarna maak ik Rowdy wakker, de eerste die echt in actie moet komen. Maar hij hoeft zich nog niet te scheren, dus heeft wat minder tijd nodig. Als ik beneden kom, maak ik de ontbijten klaar. Finn eet met veel moeite, Rowdy ook. Ik helemaal niet. Koffie en een sigaret, dat is mijn eerste doel. Als Rowdy klaar is en aanschuift, vegeteren we gedrieën rustig tot het tien voor acht is. Dan staan er twee blagen op de stoep om samen naar X11 te fietsen. Dat moment hebben we dus net gehad.

Zo meteen ga ik Finn aankleden. Zijn favoriete FC Utrecht-shirt ligt klaar, want ondanks de onrust rond Gregoor van Dijk, is Finn een die hard-fan. Zo geïndoctrineerd heb ik 'm wel.....;). Daarna komen de dames aan, voor de start van hun dinsdag. Koffie en een boterham met kaas staan klaar. Finn wordt aangekleed en we fietsen samen rond kwart over acht naar school. Op de terugweg doe ik de dagelijkse boodschappen. Je kunt het maar gedaan hebben. Als ik rond kwart voor negen thuis kom, is het meeste werk gedaan, kan Seline douchen, aankleden en beginnen met haar werkdag. Senna en ik gaan waarschijnlijk puzzelen.

Het is echt elke dag hetzelfde, maar ondanks mijn makkelijke weg uit bed, ben ik toch nooit een echt ochtendmens geworden. Dus heb ik die rituelen nodig, om het makkelijk en soepel te laten verlopen. Vandaag heb ik zelfs tijd voor een blogje, kun je nagaan. Die rust zoek ik 's ochtends. Heerlijk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?