Nuttig design?

Vorige week was ik op een sollicitatiegesprek in Amsterdam. Bij een niet eens zo hippe club, vooral actief in de reiswereld. En daar zat ik, te vroeg aangekomen als altijd, even te wachten. Met uitzicht op een bijzonder fraaie stoel.
Na een paar minuten bewonderend maar ook verwonderend staren, nam mijn nieuwsgierigheid het over. En wat bleek. Het zit voor geen meter. Zo'n fantastisch ontwerp, zo mooi, zo in het oog springend, en dan kun je er niet langer dan tien tellen op zitten.

Het voelt een beetje als een profvoetballer die niet met zijn 'slechte' been kan spelen. Dan ben je er elke dag druk mee, krijgt er voor betaald en dan 'maak je het niet af'. Tenminste, dat is wat mijn gevoel me hier aangeeft. Dat het niet af is.

Ik weet niet of deze stoel op Nederlandse bodem is ontstaan, m.a.w. of het onderdeel is van het fameuze 'Dutch Design', dat sinds de jaren negentig stormachtig de wereld verovert en momenteel als toonaangevend wordt gezien. Maar als dat zo is, wil ik de heren en dames ontwerpers graag uitdagen het project af te maken.

Reacties

Frank Heukels zei…
Deze kwam nog binnen via Google Buzz, van een vriendin van ons (hij is dus niet Dutch...;)):

Hoi Frank, volgens mij is het de louis ghost van Stark....

Assortiment
Louis XVI in plastic. Stoel Louis Ghost door Philippe Starck voor Kartell.

"Louis Ghost" is de naam van de nieuwste creatie van Philippe Starck voor Kartell. Een Louis XVI in plastic ! En dan nog transparant en van die zachte pasteltinten. Schokbestendig en krasvast kan deze stoel zowel binnen als buiten geplaatst worden. Wij verwachten ze deze zomer dus op de terrasjes.
Een comfortabele leunstoel uit transparant en gekleurd policarbonaat met een Louis XV design: het archetype van de barok herrijst om te verrassen, ontroeren, fascineren. LOUIS GHOST is 's werelds meest gewaagde voorbeeld van een carbonaatinjectie in een enkelvoudige persvorm. Ondanks zijn lichtgebouwde en kristalheldere uiterlijk is LOUIS GHOST stabiel en stevig, stoot- en krasbestendig, bestand tegen weersinvloeden, stapelbaar in stapels t/m 6 stuks. Een aantrekkelijke persoonlijkheid met een sterke uitstraling die een sierlijkheid of ironie in iedere openbare ruimte is. Ook je eigen Louis Ghost kan een persoonlijke tint krijgen. Kartell creëerde 4 standaardelementen, maar ook andere zijn mogelijk op specifieke aanvraag van de klant.
http://www.decovan-home-art.be/details.asp?language=nl&productID=488117

grappig, vind hem er ook zo leuk uitzien! xs

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?