Marktplaats werkt, en hoe....

Af en toe, bij de meeste mensen ongeveer eens per jaar, moet er even enorm worden opgeruimd. Wij doen dat, denk ik , iets vaker. Omdat we nauwelijks bergruimte in huis hebben, er daarentegen wel drie kinderen en twee katten rondlopen en er een persoon in het huishouden lijdt aan chronische koopzucht. Enfin, de zomer breekt ook nog eens aan, garderobes dienen ververst, het is tijd, tijd om op te ruimen.

En voor het eerst hebben we een aantal overbodige spullen op Marktplaats gezet en hebben we kennisgemaakt met de snelheid van een briljant fenomeen.

Woensdagmorgen heb ik een overbodige laptop, een dubbele kinderwagen, een autostoeltje en een fietsstoeltje op de site gezet. Volledig in de overtuiging dat het wel een week of drie duurt voor er enige beweging in die goederen zou komen. Vanmorgen, drie dagen later, is het laatste van de vier artikelen opgehaald. Drie dagen en voor verkoopprijzen variërend van € 25,- tot € 325,-.

Gemiddeld hebben we met deze overbodige goederen een jaar of drie gedaan en hebben we er nieuw rond de € 1.500,- voor betaald. Als je daar drie jaar later dan nog € 630,- voor krijgt, kan ik niets anders dan forse tevredenheid voelen. Vooral omdat we in dit soort situaties (opruimwoedes), het was tenslotte onze eerste keer, eigenlijk altijd gewoon alles aan de straat zetten.

Dat maakt niet dat ik plotseling over mijn 'tweedehandsfobie' heen ben. Als het geen auto of huis is, koop ik het liever nieuw. Maar ik ben zo wel over de verkopende kant van de fobie heengestapt, want ik hoef anderen natuurlijk niet te behandelen zoals ik zelf behandeld wens te worden...;) Als je dan zo graag tweedehands wilt kopen, doe het dan bij mij, sprak hij overtuigd.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?