Ik zet mijn geld op Bayern

Morgen staat de tweede wedstrijd in de kwartfinale van de Champions League tussen Bayern München en Manchester United op het programma. Ondanks het duel tussen Arsenal en FC Barcelona, lijkt de strijd tussen Louis van Gaal en Sir Alex Ferguson me toch leuker, mooier en spannender.
Dat komt natuurlijk ook doordat Barca vorige week minstens heeft aangetoond dat het niet gelijkwaardig is aan Arsenal. De Catalanen maken zich per helft tien minuten druk in het eigen stadion en hopla, weer een Europees seizoen weg voor Arsene Wenger.

Nee, dan Bayern en United. Ook niet gelijkwaardig, maar met het wegvallen van Wayne Rooney en de terugkeer van Arjen Robben zeker veel gelijkwaardiger dan vorige week. En toen wonnen de Duitsers.

En Van Gaal, die won ook. Die wint wel vaker en vooral 'grote' wedstrijden. Mijn gevoel zegt me dat de man voor morgen wel weer een fraaie tactische truc uit zijn hoge hoed zal toveren en daar sowieso al de eerste helft mee overleeft. Daarna volgt een zinderende tweede helft, waarin United enorm aandringt, kansen krijgt, maar in de afwerking faalt. Daarop duikt Bayern de gelaten ruimtes in en scoort wel. Tegen de verhouding in, maar oh zo scherp en efficiënt. Het komt erop neer dat Louis van Sir Alex gaat winnen en een sensationele zege boekt op het sterkere Manchester United.

Na de nederlaag tegen Chelsea afgelopen weekend, rest United een inhaalslag als het gaat om de Engelse titel. Met de uitwedstrijd tegen Manchester City (op 17 april) voor de boeg en de wedstrijd en uitschakeling tegen Bayern in de benen en hoofden, denk ik dat het een zeldzaam prijsloos seizoen gaat worden voor de ploeg van Edwin van der Sar. Het is dus maar goed dat hij nog een jaartje doorgaat.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?