Kom op Twente!!

Het is rust in Alkmaar. AZ staat met 1-0 voor tegen FC Twente, in de op twee na laatste wedstrijd van het seizoen. De Tukkers hebben vier punten voorsprong op Ajax, de enig overgebleven achtervolger in de strijd om de titel.

Dus het ziet er niet goed uit. Voor FC Twente, en voor mij. Want naast dat ik per definitie voor de underdog ben, ben ik ook bijna altijd voor de verrassing, de breuk in het patroon. En dat was vorig seizoen AZ, zelfs met Louis van Gaal. Dit seizoen is dat FC Twente.

Vier punten voorsprong betekent dat er nog best een wedstrijdje verloren mag gaan. En, eerlijk is eerlijk, elke Nederlandse ploeg kan met een nederlaag uit Alkmaar weggestuurd worden. Ook de kampioen of wannabee-kampioen. Daar zit niks scheef. De 'last' in mijn redenatie en de bron van mijn angsten is, dat Ajax een veel beter doelsaldo heeft en een makkelijker programma. Want naast AZ-uit, doet Twente komend weekeinde ook nog Feyenoord-thuis. Te doen, maar ook weer gevaarlijk en uiterst lastig. Dus ook met een punt uit de wedstrijd van vanavond, kan Steve McLaren niet tevreden zijn. Dan houd je twee punten voorsprong over op Ajax en dat betekent nog altijd dat je de laatste twee duels moet winnen.

Dus Twente moet vanavond winnen. Simpel. Want als het echt op de laatste twee rondes aankomt, houd ik mijn hart vast. Want na de thuiswedstrijd tegen Feyenoord, volgt nog een uitwedstrijd tegen NAC. Ook niet eenvoudig. Tenzij je al kampioen bent en liters alcohol door je lijf hebt lopen. Dan is het een makkie.

Kom op Twente! Erop in die tweede helft. Gun ons weer een breuk, iets nieuws en maak jezelf onsterfelijk met een nieuwe historische prestatie. Gelukkig hebben ze Brian Ruiz, de wezel. Die is nogal goed als het aankomt op belangrijke treffers en dan nog vooral in de laatste tien minuten van een wedstrijd. En die fase duurt nog 35 minuten. Alle tijd dus nog...;)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?