Een erg grauwe Koninginnenacht en -dag

Alles was geregeld. De oudste naar zijn vader, voor een week met veel motorcross, de twee kleinsten naar oma, voor veel speelplezier en een rondje over de lokale vrijmarkt. De optelsom van beide feiten, bood ons de kans lekker samen de stad in te zwalken gisteravond en even een ontspannen rondje met wat drank te gebruiken!

Zo geschiedde. Rond zes uur was de logistiek achter de rug en parkeerden we fiets en billen naast en in de Boslust. Een paar biertjes later was de plotseling ontstane honger en het erg rustige karakter van het begin van de nacht, reden voor een rondje wandelen en patat. Met een biertje in 't Hart en een paar, nieuw op tap, biertjes in King Arthur, bleken wij nog altijd ver voor de muziek uit te lopen.

Het blijft typisch, dat wij, Seline en ik, gewoon graag vroeg beginnen en dus ook vaak vroeg eindigen. Na tienen val ik om. Is het al niet de drank, dan wel gewoon ordinaire vermoeidheid. Maar de meeste mensen voor wie ik naar de stad ga, beginnen duidelijk later. Het gros schuifelt rond negen a tien uur de stad in en moet dan nog op gang komen. Ik ben dan meestal al wel klaar. En veel zin om mijn patroon aan te passen heb ik ook al niet. Als ik tot tien uur 's avonds op de bank zit te wachten, duik ik op het moment suprême waarschijnlijk gewoon mijn bed in. Het is niet anders.... 38 Alweer...;)

Op weg naar de fiets besloten we nog een biertje op het terras van de Boslust te doen. Dat werden er iets meer. Er verzamelde zich van alles en het werd al snel lekker druk en lawaaiig. We zijn alsnog rond tienen afgehaakt, prima, mooi op het hoogtepunt en vlak voor de regen.

Het voordeel is dan wel, dat er vanmorgen op wat lichte mist na niets in mijn hoofd rondspookte. Lekker relaxed, koffie op bed, stilte, wat fysieke attenties en hopla. De dag is begonnen en alle gezichten staan op zon. Nu het weer nog, want na ons afscheid op het terras gisteravond heeft het tot dit moment, ongeveer een uur, non stop gemiezerd. Schijtweer dus. Voor de bezoekers, maar vooral voor de grote aantallen oprecht blije kinderen die hun oude troep proberen te verkopen.

Volgens Buienradar trekt de bewolking rond deze tijd uit het midden van het land weg. Meestal zitten ze erg goed, dus daar hoop ik dan maar op. We willen die kleintjes tenslotte nog wel even verwennen met een wandeling langs de rand van de drukte, de massa en de muziek. Gezellig. En nog een paar biertjes voor papa en mama. Tegen die mist, want hoe licht ook, er moet nog wel wat worden verwerkt...!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?