Wat zijn het toch een hufters bij Yelloh! Village

Na onze zalige zomervakantie en onze nipte ontsnapping aan de nieuw ingevoerde regels omtrent het gebruik van zwembroeken in het zwembad, waren we thuis unaniem over de plannen voor volgend jaar. Er moest gezocht worden naar een vakantiepark in dezelfde regio met ruime tuintjes, huisjes met drie slaapkamers en geen zwembroekbeleid.

Zo gezegd, zo gedaan. Via internet kwamen we al snel uit op Yelloh! Village, prachtige parken, mooie locaties, een paar in de regio Languedoc-Roussillon en, bleek uit expliciete navraag, geen geouwehoer over verplichte speedo's in het zwembad! Klaar, zou je denken. Niets blijkt minder waar. Allereerst bleken we te moeten wachten met boeken tot half november. Kan gebeuren. Dus wij houden al vanaf begin november de site bij, kijken of er al gereserveerd kan worden en staan op scherp. Gisteren gecheckt, niks veranderd, vanmorgen gecheckt, boekable.

Direct het reserveringstool in geschoten. Vijf personen, de goede weken in juli, het juiste huisje met drie slaapkamers. Top! Tot we op de volgende pagina te horen kregen dat wij 'in een dermate drukke periode willen reserveren, dat ons wordt verzocht telefonisch contact op te nemen'. Bellen, kan. Dus ik klim in de telefoon en kom er niet door op het desbetreffende park. Dan maar de overkoepelende organisatie, waar een keurige dame mij in het Engels (altijd prettig, in Frankrijk...;)) mij vertelde dat alles vol zat in de door ons gewenste periode. Hufters! Ik riep nog ontstelt "maar het staat pas sinds vanmorgen online", maar dit maakte geen indruk.

Ik heb sterk het vermoeden dat de optie online reserveren inderdaad pas vanmorgen is live gegaan. Ik weet ook zeker dat er voor die tijd al heel veel personeelsleden, vrienden en bekenden, telefonische en 'bekende' reserveringen zijn verwerkt. Dat kan altijd, maar wek dan niet de indruk dat er voor anderen nog ruimte is, want dat is dus niet zo.

Vol in de emotie en teleurstelling heb ik binnen tien minuten een nieuwe optie gevonden. Stukken meer landinwaarts, mooier en tweeduizend euro duurder. Gebeld en geboekt. Ik ben er klaar mee, ik breng mijn geld lekker ergens anders heen. Komende zomer en de zomers erna. En de telefonische check (veiligheid voor alles) op zwembroekbeleid, leverde de prachtige en jubelend ontvangen quote: "Nee meneer, wij hebben er een jaar aan toegegeven, maar vonden het helemaal niks en volstrekte onzin" op.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?