Where do you go?

Dat was mijn zoekopdracht in Google. Gewoon, om eens te kijken wat er als resultaat terugkwam. Als eerste (niet gepusht) stond een van mijn recente favorieten, Foursquare. Een van de plaatsen waar ik dus veel kom. Mobiel inchecken op plaatsen waar je bent. School, werk, station, de lokale Albert Heijn, de speeltuin, de bibliotheek, een paar kroegen. Alles kan, en anders voeg jij het toe. De eerste leuke en vernieuwende marketingacties vinden er al plaats en het is een erg leuke plaats om je te laten verrassen. Vooral omdat het zo ongeveer altijd relevant is voor de ontvanger van de boodschap!

Het zoekresultaat sloeg specifiek op een leuk tooltje van Foursquare, genaamd 'where do you go'. Als je op de pagina komt, wordt direct gemeld dat inloggen gebeurt middels een Google-account. Die heb ik, maar dat ik die nodig had om in Foursquare in te loggen wist ik niet. Samenwerking? (Deels) Eigendom? Geen idee. Intrigerend is het wel, van die club die de rest al van me weet. Nu dus ook mijn locaties.

Na het inloggen, krijg je op grond van al je check-ins een heatmap te zien, opmaken kan in verschillende designs, ik koos voor 'classic'.

Duidelijk, wat mij betreft. Ik heb geprobeerd de school van Finn aan te maken, maar toen crashte de app. Mijn aanwezigheid op zijn schoolplein uit zich in de blauwige schim op het Wilhelminapark. De 'koelte' boven het station staat voor mijn treinreizen en het grootverbruik op en rond het Griftpark staat voor mijn huis, werk, lokale Albert Heijn, de speeltuin, de bieb en, mijn favoriet, Cafetaria Matthaeus.

Het is bewezen, dankzij Foursquare. Groot denken, klein leven...;)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?