Enthousiasme uit de markt van 'de klusjesmannen'

Een week of drie geleden heb ik via internet een serie offertes aangevraagd voor onze pui. Uitkomend op ons kleine achtertuintje, wrikken wij ons momenteel door een gruwelijke aluminium schuifpui, die ons, getuige zijn zeer stroeve gedrag, net zo zat is als wij hem.

Via een site die dergelijke vragen voor jou distribueert naar een aantal in de regio werkzame relevante ondernemers, schoot ik in een keer vijf aanvragen voor offertes de deur uit. Ik heb drie antwoorden gekregen van geïnteresseerde leveranciers. Waarbij een 'puiboer' aangaf niet langs te komen, maar ons uitnodigde om in Nijmegen een enorme showroom te komen bezichtigen. Nou, nee, dank je. Eentje kwam langs en gaf aan dat een kunststof pui duurder was dan de houten variant (waar hij later telefonisch reagerend zelf ook erg verbaasd over was...) en de derde kwam met een passend verhaal voor veel teveel geld. Dus die beslissing parkeren we nog even.

Dezelfde serre heeft namelijk nog een ander probleem: het dak is verrot en lekt hier en daar. Dus toog ondergetekende, na bovenstaande goede ervaringen, wederom het internet op om een reeks offertes uit de markt te trekken.

Een dak met behoefte aan TLC

Drie dagen geleden heb ik de vraag om informatie en beschikbaarheid gesteld. Ditmaal niet via een of andere 'bundelaar', maar direct, zelf, via de website. Een paar boden mij zelf een formulier via hun eigen site, anderen heb ik direct gemaild.

Direct mijn eerste slachtoffer, AJ Dakwerken, bleek mijn mail niet te kunnen ontvangen, getuige de foutmelding die ik per ommegaande ontving. Dat selecteert zichzelf dan lekker snel...;).

Van mijn volgende mails aan respectievelijk Lekservice, WR Dakdekkersbedrijf, Primodak en Dakdekker Utrecht nam tot zover alleen WR Dakdekkersbedrijf de moeite te antwoorden. En wel dat ik vooral op zoek moest naar een timmerman. We hebben blijkbaar wat veel 'houtwerkzaamheden' nodig voor een echte dakdekker. Een teleurstellend, maar in ieder geval eerlijk antwoord van deze mensen.

Via Martijn was ik al in contact gekomen met Hans van Swambagt. Hij heeft hier rondgekeken en een aantal rake opmerkingen over de staat van onze serre gemaakt. Helaas bleek zijn grove prijsopgave wel wat af te liggen van onze verwachtingen.... Nadat we de vraag hadden aangepast (niet de huidige kunststof platen vervangen, maar het nieuwe dak van bitumen maken), gaf hij zelfs aan dat dat weleens een duurdere optie kan zijn. Een nog groter gat tussen verwachting en zijn antwoord en inschatting.

Het is te hopen dat ik per ongeluk een dakdekker met timmerverleden heb aangeschreven. Al blijft het ook dan de vraag of ik überhaupt antwoord ga krijgen. Er ligt blijkbaar veel werk op deze mensen te wachten. Net als dat er geen stress is in de schuifpui- en gevelbranche. Anders laat je die gratis binnenlopende leads toch niet zo makkelijk lopen. Zou je zeggen.....

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?