Slechte service de maat bij Yelloh! Village en Tickets Nederland

Na mijn eerste aanzet tot het online vernietigen van Yelloh! Village, gisteren, gaat het ongenoegen mijnerzijds en de poging een 'online Buckler' te creëren natuurlijk gewoon door! En aangezien we het met schelden alleen niet gaan redden (al blijft het lekker, hufters!), wil ik mijn best doen hier en daar ook inhoudelijk aan te tonen waarom ik vind wat ik vind.

Na onze poging tot reserveren, gistermorgen, kwam om 10.50 uur ook de nieuwsbrief van Yelloh! Village binnen. Groots aangekondigd waren het tienjarig bestaan van de organisatie en de online opening van het nieuwe zomerseizoen. Op dat moment was ons dus al bekend dat er van boeken geen sprake meer kon zijn en klommen we maar weer in de pen. Via het contactformulier hebben we nogmaals gevraagd om enige uitleg over de volgordelijkheid van zaken en de redenen achter het (online) 'dichtgooien' van de periode juli en augustus 2011.

"Hello, We have just received your e-mail and thank you for it.

The Yelloh Village Brasilia is fully booked from the 09/07/11 until the 28/08/2011 in cottages
and from the 16/07/11 until the 20/08/11 for pitches.

You would like to know the availabilities in another Yelloh! Village? That's very easy! Visit our website: http://www.yellohvillage.nl. Click on "Make a reservation", in the right top corner of your screen... and you make your choice. Or call us!

See you soon!

Hannelore

The Yelloh! Village Team Call Center
Informations – bookings: Contact our Call-Center
Telephone:  0033 4 66 739 739
From Monday until Friday 9 am until 6 pm"

Vier kapitale 'klantcontact'-doodzondes worden hier begaan..... 1) De gestelde vraag wordt niet beantwoord. 2) Er wordt gelogen over de optie online te reserveren. 3) De toon is volstrekt niet passend bij het beantwoorden van een klacht. 4) Er wordt geen goede poging gedaan tot het alsnog binnenhalen van de klant. Dus die "see you soon" kun je fijn op een donker plekje inbrengen.

In de tussentijd, op een andere kant van het web, maken we ruzie met de mensen van Tickets Nederland BV. (Ja, ook wij vinden het verdacht dat we plotseling zoveel onenigheid hebben, maar introspectie leert ons dat het aan 'die anderen' ligt. Echt!) Wat wil het geval, wij hebben via Tickets Nederland drie kaartjes gekocht voor het 'Club van Sinterklaas feest' in de Jaarbeurs. Leuk natuurlijk, voor die twee kleintjes. En mama...;). Drie kaarten kosten het lieve sommetje van € 188,-. Inclusief cadeauverpakking.

Drie dagen later valt de aangetekende post in mijn handen en maken we trillend van de zenuwen het pakje open. Erin zitten drie (in kleur, dat dan weer wel) geprinte A-4tjes voorzien van een tekening van Sint en Piet en een streepjescode. Je toegangsbewijs. Minder interessant kun je het nauwelijks maken voor kinderen. Van de cadeauverpakking geen spoor.
 Veel erger en vervelender was echter de ontdekking dat Tickets Nederland als tussenpersoon een werkelijk bruut en onbeschoft prijsbeleid hanteert. Want enig internetten (hadden we dat maar eerder gedaan....!!) leverde aanbieder See Tickets op, waar dezelfde 1e rangs kaarten voor het Club van Sinterklaas feest maar liefst € 87,- goedkoper bleken. Voor de volledigheid, ook bij Rang1Tickets (€ 34,- per stuk) en RTL Tickets (€ 33,50 per stuk) zijn de kaartjes veel goedkoper dan de € 59,- die Tickets Nederland vraagt (en krijgt!).

Uiteraard hebben we ook Tickets Nederland vergast op een vriendelijke edoch vragende mail en hebben we de mogelijkheid tot annuleren aangekaart. Het volgende antwoord volgde:
"Geachte relatie,

Op onze website staat duidelijk vermeld dat wij wederverkoper zijn van tickets, hierdoor kan de prijs afwijken van de prijs gesteld door de organisatie. Bij de aankoop gaat u tevens akkoord met de Algemene Voorwaarden, waar onze werkwijze en prijsopbouw duidelijk in staan vermeld.

Helaas zijn betaalde orders definitief en kunnen deze niet worden geannuleerd. Wij hopen u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Tickets Nederland
info@ticketsnederland.nl
www.ticketsnederland.nl
0900 - 20 20 400 (45 ct/m)
volg ons op
Twitter: www.twitter.com/ticketsnederlnd
Hyves: ticketsnederland.hyves.nl
concertnieuws & aanbiedingen

Het is mij volstrekt duidelijk. Het gaat mij geen enkele moeite kosten over enkele weken, maanden of zelfs jaren te moeten vernemen dat beide organisaties failliet zijn gegaan. Uit het achtergrondartikel blijkt dan dat er al jaren slecht wordt geluisterd en niks wordt gedaan met ontevreden klanten. Op de langere termijn funest. Ik heb geduld. En het realistische zelfbeeld dat een lullig stukje op De Schopper weinig kans maakt hetzelfde effect te sorteren als een oudejaarsconference van Youp van 't Hek. Maar ik heb hoop. Want hufters als deze bieden de mensheid niks dan ergernis en verdienen geen plaats in ons bestaan. Negeren dus, vanaf nu. Koop geen tickets bij Tickets Nederland en boek geen vakantie (als het je al kan lukken...;) bij Yelloh! Village.

Reacties

mark zei…
Vandaag ook geprobeerd te boeken bij Aloha. Toets 2 voor nederlands. Na 7 minuten Bonjours, ah vous ne parle pas francais, do you speak english. Afijn de camping die wij willen boeken is pas te boeken vanaf 2 januari. Wordt vervolgd.
Frank Heukels zei…
Ik hoop dat het jullie wel lukt!! En voor volgend jaar zal ik contact opnemen met de persoon in jullie huishouden die wel met mij op vakantie wil...;)

Kusje
Unknown zei…
Hoi Frank, de wet koop op afstand geeft je het recht om iets binnen 7 dagen terug te sturen (ongeacht de reden). Ik zeg: zet er een advocaat op!

Kostijn
Frank Heukels zei…
Klopt. Ik ken 'm, uit mijn NUON-dagen, maar die zeven dagen waren ruimschoots verstreken voor we begonnen met de communicatie. Want een slimme ondernemer, zeker die op afstand, levert natuurlijk pas na acht dagen..... De Hufters Van Tickets Nederland BV en Yelloh! Village (goed voor de Google-ranking van de combinatiewoorden 'hufters' en 'ticket nederland' en 'yelloh! village'...;)

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?