Blood Red Shoes zet top drie op zijn kop!

Het was gisteravond eindelijk weer eens zover. Na maanden zonder live muziek, was er een kaartje over (want zelf kopen blijft lastig voor me...;)) en stond er weer eens een goede band in de Tivoli. Blood Red Shoes is de naam, uit het zuiden van Engeland en jezus, wat zijn ze goed!


De band bestaat uit een dame op basgitaar en een man achter de drums. Spelen en zingen doen ze beiden en afwisselend, veel volume produceren doen ze beiden en constant. Maar wel met iets van een melodie erin, intelligent opgebouwd en geschreven en bijna manisch uitgevoerd, op een gewone woensdagavond in Utrecht.

De vergelijkingen met de Pixies ('maar dan meer vrouwelijk') en natuurlijk die andere wereldberoemde tweemansband, The White Stripes (maar dan andersom) heb ik al voorbij zien komen. Eerlijk gezegd ken ik beiden niet goed genoeg om daar een waardeoordeel over te vellen, maar als de vergelijkingen terecht zijn moet ik me wellicht ook eens in die bands verdiepen. Want dit was top, absoluut een van de beste liveoptredens die ik ooit heb gezien en de eerste bestelde CD's zijn dan ook al onderweg.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?