Even wat anders!!

Vanavond gaan we weer eens wat nieuws doen. Nee, we gaan geen sportzender beginnen, maar een ander dan gebruikelijk rondje lopen.
Het vaste rondje was ongeveer achttien kilometer lang en leidt van mijn huis, langs dat van Jasper, via Rhijnauwen, Bunnik, veel velden, naar De Bilt en dan weer terug naar Utrecht-Oost. Onderstaande alternatief heb ik gisteren bij elkaar gefantaseerd. Of het in alle opzichten net zo praktisch is, moet nog blijken, maar het heeft een paar voordelen.

Ten eerste is dit rondje langer. Dat is altijd lekker. Al moet zelfs dat nog echt blijken, aangezien mijn kilometermetingen nog weleens verschillende resultaten op willen leveren. Op het gemaakte kaartje moeten we allebei uitkomen op ongeveer twintig kilometer.

Ook gaan we hier uit van afspreken tussen onze beide woningen in. Dit om de man die wordt opgehaald het laatste kwartier (ong. drie kilometer) naar zijn einde en huis te besparen. Want dat bleek toch wel echt een opgave....;)

Het derde voordeel is, denk ik, meer verlichtte wegen. Want de velden achter Bunnik zijn niet verlicht en leverden hier en daar best een gevaarlijke situatie op. Wij zijn nagenoeg onzichtbaar, ondanks lichtgevende en schijnende armbanden. Je wordt te laat gezien en dat is lastig, zeker als je al vijftien kilometer achter je kiezen hebt. Ik denk dat dit beter is, en langs de Uithof en het AZU is fijn en gezellig lopen. Al zal dat laatste niet overdreven naar voren komen, als we rond negen uur passeren....

Ik ben benieuwd, maar heb weer erg veel zin. Kom maar door!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?