Let the EK-kwalificatie begin...!

We zijn er wel weer klaar voor. Denk ik. Een beetje voetballen kijken. Goede keus, van de bondscoaches, om tegen de Oekraïne, drie weken geleden, lekker wat jong grut op te roepen. Dat voorkomt 'Sneijder-moeheid' en teleurstellingen als de vedetten zich niet of moeilijk op kunnen laden.

Met Ruud van Nistelrooij terug bij de selectie wordt mijn enthousiasme sowieso al weer aangewakkerd. De goede seizoensstart van FC Utrecht helpt ook. Voetbal kriebelt weer en voetballen kijken is weer leuk aan het worden, al sla ik wekelijks Studio Sport over. Ik merk dat ik de praatprogramma's inmiddels interessanter vind dan de wedstrijden zelf. Herstel, ik vind Voetbal International leuker dan menig wedstrijd. Studio Voetbal vind ik zenuwslopend en vervelend, dat programma kan de vergelijking met het fenomeen wasmiddelenreclame inmiddels ruimschoots aan.

Ondanks mijn groeiende zin, vind ik het jammer dat de wedstrijd tegen San Marino vanavond live wordt uitgezonden. Blijkbaar is er toch een akkoord bereikt over de prijs van dit spanningsarme duel, terwijl de rechthebbende sportmarketeers toch echt met hun valuatie (€ 700.000,-) in de vorige eeuw waren blijven hangen. Het niet verkopen van deze wedstrijd, had direct een volstrekt onrendabel pakket betekent voor deze mensen, iets waar ze recht op hadden. Helaas, bakzeil, een stevige prijsdaling en de wil van SBS om toch uit te zenden hebben dat verlies voorkomen.

Daardoor kunnen we zo meteen genieten van een verrassende meest ervaren international op het (Oranje) veld. Dirk Kuijt, uit Katwijk, is van de basisspelers de meest ervaren man met zijn 70 interlands.
De 29-jarige Liverpudlian houdt onder andere Wesley Sneijder, Mark van Bommel en Joris Mathijsen achter zich. In de huidige selectie heeft alleen reserve Rafael van der Vaart (83) meer caps achter zijn naam. Hieronder de basisopstelling van Nederland tegen San Marino, met dank aan VI:

Niet slecht, voor een gemankeerde voetballer, voor wie elke nieuwe stap slechts veel scepsis opleverde en die nog altijd wordt beschouwd als de man die aanschuift omdat je toch echt met elf man moet voetballen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?