De voorbereiding op de Singelloop is begonnen...;)

Door niks te doen, vooral... Zaterdag een beetje gelopen, vanavond misschien nog, en verder doe ik helemaal niks de komende week. Tot zondag, half een 's middags. Dan starten de recreanten en wedstrijdlopers, volgens de website van de Singelloop tegelijkertijd, en sta ik dus ook klaar.

Waarschijnlijk ergens in een van de achterste startvakken uiteraard. Want ik ben te eerlijk over mijn snelheid, ondanks het feit dat ik heel graag iets rustiger zou lopen en sneller mijn eigen ritme zou willen vinden. Het is niet anders. Ook de Singelloop drijgt een erg druk fenomeen te worden, vooral dankzij de goede organisatie. Ironisch, hoe beter, hoe drukker, hoe minder leuk ik het vind. Maar ja... De komende jaren wordt er zelfs tweemaal een NK 10 kilometer gelopen op de singels. Mooie prestatie, maar een garantie voor veel aanloop en dus een steeds verder naar achteren schuivende Frank. Of ik moet liegen. Of ik moet echt harder gaan lopen. Ik denk er nog over na...;)

Het parcours is in ieder geval weer beeldschoon en leuk om te lopen. Vanaf het Lepelnburgpark, buitenom de stad heen, richting huis. Altijd lastig. Gelukkig buigen we ruim op tijd af, de singels op, langs het Griftpark en weer weg van huis. Beter. Ik kan niet zo goed langs huis lopen zonder te willen stoppen en lekker te gaan douchen. En bij het aantikken van het Griftpark zitten we exact op de helft, wat een mooi ijkpunt is in zo'n loop.

Vervolgens trekken we via Biltstraat naar de Maliesingel en rennen we een rondje om het Wilhelminapark. Dan terug en finnishen. Klaar.

Gisteren vertelde ik Jasper dat ik 'm graag eens in zo'n 45 minuten wil lopen. "Is dat niet erg snel?", was zijn reactie. Ja, dat idee heb ik ook. Maar toch, ik wil het. Of het haalbaar is moet nog blijken, hahaha. We'll see. Aan overbelasting in de voorbereiding zal het in ieder geval niet liggen!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?