Dik tevreden met mijn 46.33

De jubileumeditie van de Utrechtse Singelloop was voor mij ook een jubileum. Het was namelijk mijn eerste tien kilometerwedstrijd ooit. Ik weet ook niet waarom, want 'de tien' is eigenlijk mijn favoriete afstand. Niet te kort, niet te lang, uurtje later weer lekker onder de douche.

Maar het is er gewoon nooit van gekomen. En vorig jaar had ik me ingeschreven, maar was ik geblesseerd. Dit jaar mocht ik dus los en iets na half een stond ik klaar voor de start. Met de rest van het gezin rond het vijf kilometerpunt, was ik voorbereid op de drukte. Maar dat bleek niet voldoende. Het is toch ongelofelijk hoeveel mensen er veel langzamer dan ik lopen, maar toch veel verder voorin het startveld staan opgesteld en zo dus lekker alles achter hen ophouden en in de weg lopen.

Ook de andere kant kwam regelmatig voorbij. Nagenoeg sprintende types, die zelfs na een kiloemeter of zeven nog in volle vaart voorbij komen, iedereen aan de kant duwend en maar hopen dat de tijdwaarneming ook inziet hoe goed ze bezig zijn. Joh, begin daar wat eerder mee en val mij er niet mee lastig...

Ik eindigde uiteindelijk als 666ste. Mooi getal natuurlijk. Van de 4134 deelnemers aan de tien kilometer recreanten. 2709 Daarvan waren van het mannelijke geslacht. Op de totaal niet 'deeplinkbare' site van de Singelloop staat alles na te lezen, goed gerubriceerd op startnummer (2987). Wel grappig is een graphic met je relatieve plaats in de rangschikking:

Dat ziet er veel beter uit dan het noemen van 666ste.....

Mijn glorieuze eindtijd was uiteindelijk 46 minuten en 33 seconden. Daarmee heb ik mezelf redelijk getrakteerd, omdat ik weet dat ik 50 minuten kan lopen, maar hoopte op 45. Meer hoop dan kennis dus, dat is altijd goed...;)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?