Records, bezoekers en het WK voetbal

Er zijn weer twee maanden verstreken sinds de laatste bijdrage over de cijfers en bezoekersaantallen van De Schopper. Maart 2010 verbrak het record van januari 2010 en de vrij reguliere stroom van bezoekers bleek gestegen van 100+ bezoekers per maand naar 300+. Met de almaar verder dalende productie mijnerzijds, was mijn verwachting dat de bezoekersaantallen hier onder moesten gaan leiden. Dat is dus volstrekt niet het geval.

Na recordmaand maart, komt april en in deze maand bezochten maar liefst 417 bezoekers De Schopper. Mooi, weer een grens doorbroken. Maar het wordt pas echt boeiend, als ik per ongeluk de datumselectie in Google Analytics niet wijzig en de nog niet afgeronde maand mei meeneem. Een bizar aantal van 868 bezoekers heeft De Schopper inmiddels bezocht (en er resten nog twee dagen om dit aantal verder te vergroten!) en een onvergetelijke maand lijkt het te zijn geweest. Waarom? Hoe?

Een 'piekdag' bestond tot nu toe uit zo'n 10 tot 12 bezoekers. In de maand mei was er geen dag die minder dan 14 bezoekers naar de site trok. Op dinsdag 25 mei werden er zelfs 65 bezoekers vastgelegd. Zonder verklaarbare reden, want ik heb niet gepost, die dag, en twee en drie dagen eerder verschenen de laatste, erg persoonlijke, berichten over de Champions League-finale en de verwondingen van de twee mannen in ons kinderrijk.

Het blijkt wederom de post te zijn met het complete speelschema van het WK. De stijging komt volledig op het conto van de post 'Het volledige speelschema voor het WK', die in mei goed was voor maar liefst 1016 paginabezoekers. De nummer twee op de lijst 'meest gelezen posts' blijft hangen op 100 lezers.

Dat wordt ondersteunt door de lijst met 'gebruikte zoekwoorden' die verantwoordelijk waren voor het aanbieden van De Schopper in de verschillende zoekresultaten. De eerste negen plaatsen, goed voor 313 bezoekers, zijn duidelijk en 100% WK voetbal en speelschema-georiënteerd. Alleen de verrassende nummer tien wijkt af en is de zoekterm 'Joannathan Duinkerke', de zeer sympathieke en leuke wielrenner uit Zeeland, waar ik over schreef toen hij een stukje was opgefietst met het Giro-peloton.

Het lijkt me duidelijk dat De Schopper enorm profiteert van het naderende WK. Prima, daar moeten we vooral maar even van genieten. Ik ga veel WK-posts schrijven (lijkt me geen grote afwijking van mijn bestaande routine) en geniet maar even van de onverwachte aandacht. En dan in juli wordt alles weer normaal. Maar dat kan me niet schelen, die klap verwerk ik in Zuid-Frankrijk, hahahaha.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?