Wat een rare TV-week!

Het is natuurlijk nog kerstvakantie, voor de sterren van de vaderlandse TV. Maar de afgelopen week was toch wel weer memorabel. In mijn patroon zit steevast zowel De Wereld Draait Door als Pauw & Witteman besloten, maar die waren er deze week nog niet bij. Traditiegetrouw werd de afwezigheid van Jeroen Pauw deze weken opgevuld met zijn reeks 'Vijf jaar later', waarin deze ronde eigenlijk niet bar veel te halen viel. Het hoogtepunt, de Boerka-uitspraken van Hoofdcommissaris Bernard Welten zeggen wat dat betreft voldoende. Maar gisteravond maakte de hele reeks goed, wat mij betreft. De sessie met Claudia de Breij bleek een regelrechte voltreffer. Niet alleen omdat De Breij leuke, zinnige en soms lekker tegendraadse meningen en opmerkingen in huis heeft, maar ook omdat ze behoorlijk was veranderd in de afgelopen jaren. Wat duidelijk naar voren kwam. De mazzel van een programmamaker, deels. Maar zeker ook de kracht van een ontwikkelend en intelligent individu dat open staat voor de wereld, het leven en alles wat daarbij hoort en waarvan zij vindt dat het in haar leven past. Een prachtige en zeer leuke vrouw, moet ik zeggen. Leuk dat zij nu eens ruim aan het woord kwam!


Maar voordat Pauw en De Breij aan de beurt waren, was daar natuurlijk de TV-hit (samen met wat zonnende Hagenezen) van 2010. The voice of Holland. Ik was eigenlijk de afgelopen weken wat afgehaakt. Dat kwam omdat de draaiende stoelen niet meer relevant waren, omdat er maar twee teams per avond optraden (en ik een duidelijke voorkeur heb voor de teams van zowel Van Velsen als Nick & Simon) en omdat er weken uitvielen in verband met de feestdagen. Gisteravond was minder. Mijn favoriet Lenny zong inderdaad niet zijn beste lied (wel het leukste!) en de show duurde te lang voor de tijd die RTL ervoor had ingeruimd. Geen beste keus, wat mij betreft. We hebben de ontknoping gemist, al is die inmiddels wel bekend, waardoor vanavond alleen nog vrienden en bekenden voor de buis zitten voor de uitzending van diezelfde ontknoping. Missertje. Volgende keer wel kiezen voor zo snel mogelijk alle teams in een show, maar dan uitbreiden met een uurtje aan de voorkant. Begin lekker om 19.00 uur en maak er een spektakel van.


Maar de week stond natuurlijk volledig in het teken van Wie is de Mol? De nieuwe reeks is donderdagavond gestart en we hebben kennis kunnen maken met een geweldige eerste uitzending, een zeer leuk en gevarieerd team kandidaten en gelukkig ook weer een prachtige setting, waartegen elke leugen bijna romantisch en deugdzaam afsteekt. Mijn mol is per direct Soundos El Ahmadi. Ik kende haar eigenlijk niet, maar ze is ideaal als mol. Ze past alleen niet in de historie van het programma (vrouw, 29, actrice, onschuldig/naïef), aangezien dit zo ongeveer de gemiddelde mol van de afgelopen tien seizoen was en de AVRO toch echt af wil wisselen. Maar juist daarom. En vooral omdat ik haar zo geschikt acht, met dat prethoofd en die uitgekookte kop erop...;). Ik ben benieuwd, ook naar Horace Cohen, die slimmer is dan ie lijkt, en Jan Kooijman, die zo graag serieus genomen wil worden en daar nu stappen in kan zetten. Maar vanaf deze week is de donderdagavond weer dichtgetikt. Geen hardlopen, geen ouderavonden, geen bier, gewoon Wie is de Mol. Zoals het hoort...;)!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?