Presenteren geeft een kick, als het goed gaat...

Afgelopen donderdagavond mocht ik op de Digikring Groot Amsterdam mijn inzichten, ervaring en kijk op Social Media presenteren. De insteek was 'unfrienden' naar aanleiding van een artikel/post die ik in februari 2007 had geschreven op Molblog. Het werd "Social media enzo... Van Unfrienden tot inzet, do's en dont's en digitaal afscheidnemen"...


We zaten in het Portiershuisje, naast het Olympisch Stadion in Amsterdam. Na een hartelijke ontvangst trapte Elsbeth Eiland (@eeilander) namens Molblog en Marketing Online af. Haar verhaal behelsde de historie van vooral Molblog, maar daarmee (grof gesteld) natuurlijk ook die van het digitale bewustzijn bij Kluwer. Een leuk verhaal, en zo herkenbaar. Met alle hobbels, ontdekkingen en ongelukkige keuzes die daarbij horen. Het resultaat mag er voorlopig zeer zeker zijn. Ik ben niet neutraal, maar Molblog is nog altijd een feest om te zien, lezen en eigenlijk ook om bij betrokken te zijn. Dat laatste is mijn probleem...;) Tijd om daar weer eens verandering in te brengen!

Daarna mocht ik mijn verhaal doen, en al snotterend en hoestbuien wegdrukkend, dacht ik in een kwartiertje klaar te zijn. Maar dat werd een half uurtje. Ik had natuurlijk niet even geoefend en dus eigenlijk ook geen idee hoeveel ik eigenlijk ging vertellen. Men vond het interessant, verrassend en nieuw. Dat was ook de bedoeling. Al blijft het lastig om de bekendheid met iets als internet en Social Media in te schatten en dus op het juiste kennisniveau in te steken.

Berber Hoekstra (@berberh) maakte de avond af, namens Buzz Capture deed zij een verhaal over het meten van impact en inhoud binnen verschillende Social Media. Nuttig en vooral leuk om te zien hoe zij voorbeelden gaf uit hun ervaring. Ook al gaf zij terecht aan dat dit voor de meeste MKB-ers (leden van de Digikring) niet snel relevant zal zijn, gaf ze ook gratis en minder uitgebreide alternatieven die zeker voor minder grote bedrijven ruimschoots voldoende meten en inzichtelijk maken.

De crux van alledrie de verhalen was simpel: weet waar je aan begint, maar begin vooral wel en snel!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?