2011: werk, gehoor, verhuizen en gezondheid

Wat brengt 2011? Geen idee. Wensen heb ik wel, maar echte ambities en (materiële...;)) tekortkomingen eigenlijk nauwelijks. Maar als ik dan toch wat goede voornemens en wensen moet definiëren, komt het in willekeurige volgorde neer op 'aan het werk blijven', iets aan mijn beroerde gehoor doen, verhuizen naar iets met een ruime tuin en vooral allemaal hartstikke gezond en fit blijven.

Met het zoeken naar werk, het onderhouden van mijn netwerk en het druk blijven zetten op mogelijke kansen ga ik steeds beter om. Dat heeft wel een paar jaar geduurd. Vooral omdat ik altijd langere klussen doe, want als je het einde van een klus nadert en vervolgens zonder zit, leer je pas echt hoeveel werk, tijd en energie het kost jezelf weer in de markt te plaatsen. Daar heb ik wel een paar lesjes voor moeten leren. Niet dat ik nu de ervaren ZZP-er ben, maar minstens stukken handiger dan na mijn tijd bij NUON, waar zes maanden thuis zitten op volgde.

Gezondheid en mijn gehoor zijn niet echt zaken waar ik me heel druk om ga maken. Ik moet vooral naar de dokter voor mijn linkeroor, want als iemand aan die kant tegen me praat, moet ik zelf complete zinnen interpreteren om er een steekhoudend verhaal van te maken. Uiteraard dacht ik in eerste instantie dat al mijn gesprekspartners gewoon in halve (en minder) zinnen hun verhaal deden, maar na een tijdje gaat zelfs de man met een bord voor zijn kop een patroon ontdekken en meer bij zichzelf zoeken...;).

Verhuizen wordt het meest spannend. Omdat het thuis op best wat weerstand stuit, omdat we een verre van 'warme band' onderhouden met de bank, omdat we vreselijk kieskeurig, hoopvol en volstrekt niet bescheiden zijn in onze wensen.



We zoeken:
  • Minstens 180 vierkante meter woonoppervlak
  • Minstens 500 vierkante meter grond
  • Minstens 6 kamers
  • Ruimte voor een gastverblijf/kantoor aan huis
  • Vrijstaand
  • In/rond Utrecht (fietsable) of direct aan een treinstation (maximaal 30 minuten reizen)
  • Dichtbij meerdere snelwegen
  • In de buurt van een passende basisschool (op volgorde: Montessori, Vrije School, Dalton)
  • Dichtbij fatsoenlijke winkels (dagelijkse boodschappen)
  • Liggend in een leuke wijk met aansprekende buren
  • En dat alles voor maximaal € 650.000,- of zoiets
Dat is wel wat voor Phil en Kirstey, geloof ik. Maar die zoeken nooit in Nederland voor hun programma.... De vele eisen hebben alles te maken met wat we nu hebben en de drie kinderen met hun specifieke wensen. Als wij ons woonbudget verdubbelen willen we zeker een grote tuin, dat is zo ongeveer de belangrijkste reden tot verhuizen. Maar voor minder (of gelijk blijvend aantal) kamers en woonoppervlak doe je het dan ook niet. Dan zoek je, als je geen anderhalf miljoen te besteden hebt, al snel buiten Utrecht en komt ligging, station en dorp om de hoek kijken. Zowel de familie van Seline als mijn jeugd liggen richting Betuwe en die kant denken we dan ook al snel op. Dan heb je de spoorlijn Utrecht - Geldermalsen (30 minuten) om langs te zoeken en kom je dus automatisch aan dorpjes als Tricht, Beesd, Meteren en Deil. Culemborg en Geldermalsen zelf ken ik, en vind ik vreselijk.

In die dorpjes heb je weer veel minder schoolkeuze en ook minder omloop op de huizenmarkt. We doen er dan ook al zo'n drie jaar over, al moet gezegd dat we pas sinds kort serieus worden genomen door de bank. Mijn historie als ondernemer was natuurlijk verre van stabiel en langdurig te noemen.

We wachten af, blijven volgen en kijken en in gesprek met de bank. In 2011 wonen we uiteindelijk vrijstaand, centraal, goed voorzien van onderwijs en middenstand en we kunnen het betalen. Mooi streven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?