Niveau en klasse, op en rondom het WK voetbal

We zijn een dag of twee onderweg, dag drie is (voor mij een paar uur te vroeg) begonnen. De eerste wedstrijden zijn achter de rug, het gastland heeft, zoals de traditie voorschrijft, niet verloren (knap) en de eerste drie 'toplanden' hebben de verwachtingen niet waar kunnen maken, al kreeg ik bij de Argentijnen de indruk dat ze wel beter kunnen dat getoond tegen Nigeria. Van de Fransen en Engelsen ben ik daar niet zo zeker van.

De Nigeriaanse keeper, Vincent Enyeama, was ronduit fantastisch, waar zijn Engelse collega, Robert Green, de hoon van de natie kan verwachten na zijn blunder tegen de Verenigde Staten. Sneu, maar ook hier, passend in een traditie.

We kunnen er met z'n allen weer heerlijk over napraten. Je hoort voetballers vaak roepen dat ze niks hebben met (voetbal)praatprogramma's, maar persoonlijk vind ik het 'gedoe eromheen' vaak leuker dan de wedstrijden zelf. Het programma VI van de heren Derksen, Genee en Van der Gijp is daarbij veruit mijn favoriet, Studio Voetbal van Van Gelder, Mulder en Borst ver achter zich latend. Maar tijdens het toernooi draaien deze rollen om. VI is in het Kurhaus neergestreken, doet veel aan Den Haag promotie en heeft de leukste presentatoren. Maar Sportzomer zit op locatie, straalt helemaal de sfeer van de Zuid-Afrikaanse avond uit en gedijt bij het grote team van de NOS dat ter plaatse het WK Voetbal verslaat voor de Nederlandse volgers. Dus ondanks Jack van Gelder, kijk ik er graag en het liefst naar.

De parodie van de week komt echter toch van de handen van Derksen cs.


De rest van de kwaliteit naast het veld zit (hopelijk) verborgen in al mijn speldeelnames...;) Tot nu toe heb ik twee uitslagen exact goed voorspeld en drie helemaal niet. Typisch gevalletje van alles of niks. Middenmoot dus, tot nu toe, ben ik bang. In het Fantasy League-spel heb ik de eerste punten ook al binnen (Modise een assist en Evra een clean sheet). Redelijk begonnen dus. Ondertussen heeft Infostrada erg leuk en goed werkend Twitter ontdekt en met een live service houden ze de volgers up-to-date over de verschillende statistieken en feiten tijdens de wedstrijden. Heerlijk om met een half oog te volgen als je voetballen zit te kijken!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?