Weer een nieuw voetbalseizoen

Vanmiddag ploft de Voetbal International-seizoensgids op de mat. Ik verheug me er al op, maar dat heeft wel wat moeite gekost....

Het WK heb ik nog steeds niet volledig verwerkt. De enorme teleurstelling en soms zelfs boosheid over het verliezen van de finale zijn nog voelbaar. Aan de andere kant zitten er inmiddels ook weer een week of vier tussen en is het scherpe randje er wel vanaf. Donderdagavond is de jaarlijkse veiling van het Fantasy Football-spel, zondag staat Feyenoord - FC Utrecht op het programma en eind augustus moet ik de verloren weddenschap met Roland inlossen en zetten we wederom in op het nieuwe Eredivisie-seizoen.

En met al die naderende activiteiten, merk ik dat de zin in voetbal weer groeit. Ik begin weer behoefte aan nieuws en zelfs wedstrijden te voelen. Langzaam. Ik heb de Europese wedstrijden en het oefenduel met Real Mallorca, van Utrecht nog overgeslagen, maar tegen NAC ben ik er zeker weer bij.

Zo begint er ook langzaam een beeld te ontstaan van het naderende seizoen. Of op zijn minst van de onderverdeling die zich aftekent in de mogelijkheden van clubs en daardoor de samenstelling van de verschillende selecties. Ajax, PSV en FC Twente hebben geen probleem met het op peil houden van de teams en lijken, in willekeurige volgorde, de top drie te gaan zijn. Daarachter volgen AZ, Feyenoord, FC Groningen, SC Heerenveen en FC Utrecht. Daar waar aankopen nodig waren, zijn ze gedaan en een aantal daarvan zijn zelfs veelbelovend te noemen. Dat maakt dat de plaatsen voor Europees voetbal wel lijken verdeeld. De vraag is nog welke club in welke voorronde gaat instromen.

Alleen Heracles Almelo kan zich er wellicht weer tussenwurmen, maar met de aanstelling van Peter Bosz als trainer, plaats ik hen toch in het rijtje dat daar weer net achter valt. Samen met NAC, NEC, Roda JC en VVV Venlo. Dat laat de onderste vijf plaatsen over voor Willem II, Vitesse, De Graafschap, Excelsior en ADO Den Haag. Twee promovendi en drie clubs die werkelijk helemaal opnieuw lijken te zijn begonnen. Elke fatsoenlijke voetballer is vertrokken en het is maar de vraag wat het niveau van de vele nieuwelingen is. Of, in geval van Vitesse, of er voldoende nieuwe spelers terugkomen in ruil voor het vertrokken materiaal.

Appeltje eitje dus, komend seizoen. Ik weet wel van welke clubs ik mijn spelers ga kopen, komende donderdag op de veiling. Maar goed, mijn mening is bijna een garantie voor een gebrek aan waarde, want ook in dat opzicht heb ik op het afgelopen WK elke twijfel definitief weggenomen. Engeland.... Wayne Rooney.... Pffff......

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?