Speedo, de belichaming van het kwaad

Mijn mail aan Franceloc heeft nog altijd geen officiële reactie opgeleverd. Ik denk dat men mij bewust negeert en de vraag lekker de vraag laat. Misschien vroeg ik ook wel een ietwat naar de bekende weg, want de voornemens om in de zwembaden op alle parken voortaan alleen nog strakke zwembroeken toe te staan was mij ergens al wel duidelijk.
Toch is er wel degelijk iets veranderd. Op de site van Franceloc wordt per locatie inmiddels expliciet aangegeven dat 'swimming trunks prohibited' zijn. Dat is tenminste duidelijk. Exit Franceloc dus, wat ons betreft.

Voor volgend jaar vallen Italië en Frankrijk dus in grote getallen af. En elke boeking van ons wordt vooraf gegaan door een e-mail met daarin de directe vraag over het beleid rondom shorts en hoofdbedekking in het zwembad. Elk negatief antwoord ga ik verzamelen, zodat er een lijst ontstaat met ketens die hier rigide, dan wel flexibel mee omgaan. Idealiter komt er over twee jaar geen weldenkend mens meer naar die parken toe, maar in de praktijk zijn er uiteraard voldoende mensen die uit zichzelf graag een ballenknijper dragen.

In de tussentijd begint het bekende zwemsportmerk Speedo in mijn hoofd zo ongeveer gelijk te staan aan belachelijke kleding en Frans/Italiaanse badvoorschriften die er op gericht lijken te zijn het merk zelfstandig levend te houden. Want de strakke zwembroek wordt in de volksmond al 'een Speedo' genoemd, het bedrijf verkoopt ook badmutsen en is daarmee dus een duidelijk verlengstuk van de zwembadmaffia in Frankrijk en Italië. Jammer. Misschien moeten we deze tip aan Youp van 't Hek doorgeven en hopen op een 'Bucklertje'.

Het Australische Speedy (1928) heeft nooit anders geprobeerd dan te scoren met de gestroomlijnde en snelle broekjes en mutsen. Ideaal voor wedstrijdzwemmers, erg teleurstellend voor de rest van de 99,999% van de wereldbevolking. Behalve die mensen die er vrijwillig in lopen. Uithangbord Michael Phelps staat er nog stoer bij op de homepage, maar goed, ook hij verloor afgelopen week twee wedstrijden. Misschien het begin van het einde?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?