Schijt aan de nuance.....!!

Nuances maken het leven ingewikkelder, veel discussies en gesprekken ook. Agenda's, meningen, gedachten, altijd maar die nuance vertraagt, vertroebelt en verbloemt. Maar toch....

De verloren WK-finale staat me nog vers in het geheugen en de teleurstelling is er nog in dezelfde mate als (bijna) een week geleden. Maar ik vind het prima dat John Heitinga en Wesley Sneijder zijn getrouwd. En dat het halve elftal zich op deze feesten heeft gestort. Ze moeten toch een keer die festiviteiten inplannen en een voetballer beschikt niet over al teveel ruimte in een jaar om lekker een paar dagen feest en een weekje huwelijksreis te kunnen prikken. Ze trekken maar even het 'boer met kiespijn' hoofd, slaan zich door de ceremonie heen en zetten het op een zuipen. Of zouden die jongens oprecht gelukkig en blij kunnen zijn, zo kort na het grootste verlies van hun leven?

Ondertussen in Zuid-Frankrijk.... De zon, de wind, het strand, de vriendjes en vriendinnetjes van de kinderen, het elke morgen enorm uitslapen, het volledig ontbreken van elke vorm van stress, maakt dit ongeveer de meest ideale kindervakantie die ik ooit heb mogen beleven. Alleen missen we er een. Maar volgens mij is zijn gemis tweemaal zo groot, dat troost iets. As we speak zit ik met de laptop op schoot, wat voetbalnieuws te lezen, een stukje te schrijven en wat te relaxen tot we weer zin hebben in het zwembad. Afkoeling zoeken. Want met standaard 30 graden cemsius is het afkoelen een centraal en veel terugkerend fenomeen op een drukke dag op vakantie zoals wij die hier beleven. Ik heb van de weeromstuit pas een keer hardgelopen, vol ambities en plannen als ik was. Een rondje van zeven kilometer, waarin ik ook nog heb moeten wandelen omdat ik het niet trok. Het is best warm, ook nog rond acht uur 's avonds. Vanavond misschien nog een poging, tenzij ik een biertje ga drinken.

Nuanceren we inmiddels? Nee. Ik denk nog vaak even terug aan het vertoonde grove spel van Nederland en het stoort me niks. Je moet wat proberen, als jet het voetballend niet redt. Alleen zoek de volgende keer je tegenstander met iets meer intelligentie uit. Laat Xabi Alonso lekker lopen en voetballen, het grote brein. Maar schop Iniesta door de midden. Hij wilde ons zo graag een kaart aansmeren, geef 'm die dan, maar wel ten koste van zijn scheenbeen en seizoen met FC Barcelona.

Vrede!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?