Oef, dat is wel even doorzetten...

Dag 1 zit erop. Dag 2 is op de helft. En dan heb ik het nog steeds over Sportvasten, hahaha. Maar eerst even terug.

Op dag 0 had ik de intake gedaan bij Freek. Ik was de beginscores nog schuldig. 82.750 kilogram, 16,8% vetpercentage en 94 centimeter buikomvang. Hopla. Wat dat dan waard is, is een tweede, want ik weeg alles op mijn eigen weegschaal en daar klopt het vetpercentage wel, maar ben ik ietsjes zwaarder. Maar het gaat om de lijn, niet om de exacte aantallen. Een dagje minder drinken of een paar keer goed poepen scheelt ook al een kilo, tenslotte. Mijn startmeting, op de ochtend van dag 1, was 83,3 kilogram en 17,8% vet. Buikomvang meet ik niet, dat zie ik vanzelf..;)

Mijn eerste dag viel dus op een vrije dag. Dat was wel een voordeel, las ik hier en daar terug. Je schijnt toch wel wat scherpte en zelfs energie in te leveren, al verwacht ik daar pas echt last van te krijgen als ik aan de sapjes zit. Gisteren mocht ik bijvoorbeeld fruit bij het ontbijt, een salade als lunch en geroerbakte groenten als avondeten. Alleen werd ik ook hartstikke beroerd, zo halverwege de middag. Snot werd verrijkt met koppijn en later ook nog misselijkheid. Het heerst, maar op je eerste dagje Sportvasten is het wel even klote.

Gelukkig mag ik 's ochtends ook een sapje. En geloof mij, jus d'orange was nog nooit zo lekker. Voor vandaag stond er weer wat fruit op het programma en als lunch had ik een extra portie wokgroenten bereid. Maar die heb ik net maar weggeflikkerd. Ik keek er nog eens naar en besloot genoegen te nemen met een glaasje sap. Dat stond niet op het schema, maar ik kan me niet voorstellen dat ik hevig zondig. De misselijkheid is nog niet helemaal verdwenen, dus ik neem geen risico's. Het gevoel is dus wel slecht, al heeft dat minder met de kuur te maken. Ik bel later ook nog even met Freek, toch even checken of ik niks gevaarlijks doe op deze manier.

Onhandig was het wel, vond ik. Zo'n portie groenten mee te moeten nemen naar kantoor, waar ik ook al geen koelkast tot mijn beschikking heb. Daarnaast vind ik wel dat ik veel pillen slik. Ik ben niet te beroerd een suppletie tot mij te nemen, maar bij elke maaltijd een poeder (opgelost in halve liter water, te drinken gedurende drie uur) en vier pillen, vind ik veel. Dat kunnen ze vast in meer geconcentreerde vorm aanbieden.

Maar mijn grootste angst blijft uit. Ik kijk wel af en toe met een half oog naar de koekjes, maar, eerlijk is eerlijk, zo kijk ik ook af en toe nog naar een sigaret. Nieuwsgierigheid vooral, al heb ik in het koekje dan wel weer echt zin.... Maar honger heb ik niet en dat was een echte angst. Daar heb ik een hekel aan! Net als aan moe zijn overigens. In een vorig leven was ik vast een hele dikke Braziliaan.

Vandaag ben ik thuis gebleven. Ik heb twee afspraken die moeten, de rest werk ik lekker in mijn eigen huiskamer. En dat knapt al wel wat op, gelukkig. Het overslaan van de groenten helpt, vanavond een soepje waarschijnlijk ook. Daar heb ik dan weer wel zin in. En dan morgen dag 3, de eerste dag zonder vast voedsel. In ieder geval logistiek makkelijker te regelen dan dat gesjouw met gisteravond gebakken troep.

Oh ja, en vanmorgen was de score 81,6 kilogram en 17,8% vet. Geen pijl op te trekken dus, nog. Tot morgen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?