Ziek, voetbal en ziek

Na die heerlijke drukke week, kwam uiteraard de reactie. Ook op nummer 75 sloeg de griepgolf toe. En hoe. Eerst de oudste, twee dagen, daarna mijn vrouw, het hele weekend, toen ik zelf, as we speak, en vanaf vannacht ook de jongste. Het is even afwachten hoe lang we er allemaal druk mee zijn, maar de gemiddelde lengte van het ziekbed bij ons ligt momenteel op twee dagen. Lekker.

Dan duurt die gewenste pauze gelijk ook iets te lang. Of je hebt er te lang mee gewacht...:) Of je bent gewoon de bok en doet mee met de rest van Nederland.

Dus gisteren heb ik de hele dag slapend in mijn bedje de laatste ontwikkelingen op de transfermarkt aan mij voorbij laten gaan. Het bleken details te zijn en lang verwachtte zaken die eindelijk werden afgerond. Behalve de verhuizing van Arshavin naar Arsenal natuurlijk, maar niets is eenvoudig als er Russen bij betrokken zijn.

In de Premier League, het hoogste Engelse voetbalniveau, is in januari 2009 ter waarde van € 197 miljoen aan spelers verhandeld. In 2008 was dit nog ruim € 161 miljoen. Ook 2007 (bijna € 70 miljoen) en 2006 (bijna € 39 miljoen), het eerste jaar van dit 'transferwindow systeem', was dit beduidend minder! Kredietcrisis? Welke kredietcrisis?

Maar het levert altijd spannende, mooie, lelijke en goede verhalen op. Deze maand hadden we natuurlijk het volledige 'over the top-gedrag' van mijn persoonlijke favorieten Manchester City en hun pogingen Kaka los te weken in Milaan. Tottenham Hotspur dat alle in het verleden verkochte spelers plots terughaalt (Chimbona, Keane), De Arshavin-sage, die nog doorloopt, De Graafschap dat plots lijntjes heeft met en bij Chelsea, FC Utrecht test een amateurspits en Beckham die Milaan verovert. Verschillende grootheden, maar allemaal lekker opportunistisch, hoopvol en bedoeld om het grote publiek te binden, te masseren of soms zelfs te verblinden.

Ik ben benieuwd of er de komende dagen nog iets plaatsheeft met spelers die contractvrij zijn of waarvan de deal pas later naar buiten komt in verband met administratieve redenen. Maar verder lijken we het wel gehad te hebben. Op naar de tweede, oh zo belangrijke, seizoenshelft, de ontknoping, de Europese toernooien en een hele rustige voetbalzomer. En ik houd het in ieder geval vandaag en morgen nog lekker even bij, vanuit bed.....

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?