Zeldzame ervaring, en dat blijft zo....

Dus de langere loopafstanden bewaren we voortaan voor de frissere, of zelfs koude, dagen. Dat voornemen, die belofte, staat sinds gistermiddag wel als een huis in mijn hoofd. Man, man, man, absoluut het zwaarste wat ik ooit heb gedaan op sportief gebied.

Mijn hekel aan en moeite met lange rechte stukken en het passeren van de finish is weer eens bevestigd. Alleen dat is al een reden deze halve marathon nooit meer te lopen. Al loop je natuurlijk geen 21 kilometer zonder rechte stukken, deze zijn wel heel lang, kansloos en voor de totale hersendode onder ons. Het enige dat dan helpt is een geweldig publiek, zoals dat er inderdaad stond in Leidsche Rijn. Hulde! Veel water, muziek, enthousiasme, dat trekt je wel door wat momentjes heen. Maar het bleef 'teveel rechtdoor'.

Vanaf de terugkeer in Utrecht, in Oog en Al, ben ik langzaam ingestort. Ik meen zo rond kilometer 12 a 13. Dat vermoeden wordt bevestigd in mijn tijden hieronder. De aangegeven kilometers per uur zijn cumulatief, dus dat betekent dat ik het tweede deel zo rond de 10 kmpu heb gelopen. Wat nog hard is, gegeven de vele wandelingen die ik rond de drinkposten heb ingebouwd.

3 kilometer; 15,22 - 11,7 kmpu
9 kilometer; 45,55 - 11,8 kmpu
12 kilometer; 1:01,20 - 11,7 kmpu
15 kilometer; 1:18,25 - 11,5 kmpu
18 kilometer; 1:37,10 - 11,1 kmpu
21 kilometer; 1:54,38 - 11,0 kmpu
21,19 kilometer (finish); 1:55,35* - 11 kmpu
* = Netto en officiële tijd (MapMyRun kwam tot 1:55,34...;))

Ik ben er uiteindelijk 980ste mee geworden, gisteravond was ik nog 979ste. Dus er moet nog iemand binnen zijn gekomen die sneller was dan ik...;). Kirsten (10 km) en Kostijn (ook halve) hebben 'm ook uitgelopen. Een voor beiden bizarre eerste wedstrijd natuurlijk, onder deze omstandigheden!! Hulde gasten, erg knap!!

Er zat wat mij betreft in ieder geval niks meer in. Dat is me wel duidelijk. Volgende keer loop ik lekker de tien kilometer bij deze temperaturen... Ik ben ook geen 30 meer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?