25 Graden, lekker, we gaan hardlopen

Vandaag wordt de @marathonutrecht weer gelopen. De hele afstand is natuurlijk de absolute hoofdact, maar die laat ik lekker door anderen lopen. Mijn ding is de halve marathon. Om twee uur mag ik van start, ongeveer twee uur later ben ik weer binnen.

Mijn laatste officiële halve marathon heb ik ook in Utrecht gelopen. Het was acht jaar geleden, voorjaar 2003, omdat ik me nog goed kan herinneren dat Seline en Rowdy kwamen kijken en die kende ik toen net een paar maanden. Het jaar ervoor had ik 'm ook gelopen en ik liep een jaar later nog de tweede helft van de hele van Leiden, die Mark helemaal liep. Dat waren mijn drie (waarvan twee officiële) halve marathons.

Acht a tien jaar geleden liep ik alles met Mark en Jasper. En na grote periodes van loopdroogte bij alledrie, hadden we deze weer prima samen kunnen lopen. We waren er klaar voor. Maar een blessure en een internationaal reisschema gooien roet in het eten en ik blijf over. Maar wel samen met Kirsten en Kostijn, want die zijn als goed voornemen begonnen met lopen!

Kirsten loopt de tien kilometer, om elf uur. Ze heeft 'm al volledig getraind, dus verrassingen kent die afstand niet meer voor haar. Ook Kostijn heeft tien gelopen, maar vindt dat een afstand voor watjes, dus die meldt zich om twee uur samen met mij voor de halve marathon....;). Die gaat ie zeker uitlopen, heb ik 'm verzekerd, gewoon, omdat ie het graag wil. Ik vind het een erg stoere actie. Schijt aan de wetten van de natuurkunde en fysieke inspanning en gaan!


Mark belde gisteravond nog even om succes te wensen en me vooral moed in te praten voor het stuk in Leidsche Rijn. Dat schijnt een echte killer te zijn. Hij heeft deze route twee jaar geleden al gelopen, ik nog nooit. Mijn laatste ging nog helemaal langs Rhijnauwen, wat ik persoonlijk veel leuker, mooier en lekkerder lopen vind. Maar goed, commercie en het überhaupt hebben van dit evenement in de stad tellen ook.

En of ik, indachtig de sms van Martijn, nog een persoonlijk record ga lopen, durf ik serieus te betwijfelen. Ik denk dat het daar iets te warm voor is. Maar misschien is het parcours wel stukken sneller dan acht jaar geleden? Wie weet. Ik ga er niet op lopen in ieder geval. Eerst maar eens op kilometer 17 a 18 komen en dan kijk ik wel weer verder.  Als ik een ding kan is het normaal, constant en volstrekt in mijn eigen tempo lopen. Ook met dit weer!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?