Ow, wat lekker... Klaar voor 25 april!

Vandaag telt de spierpijn, en het vooruitzicht op een paar weken heel weinig lopen. Ook lekker! Want hoe zalig het ook is om halverwege en vooral klaar te zijn met een rondje hardlopen, op de bank hangen blijft een aantrekkelijker vooruitzicht.

Gisteravond heb ik met Jasper de laatste grote ronde voor de Halve Marathon van Utrecht gelopen. Dat is 25 april natuurlijk weer een feest, tot die tijd doe ik weinig tot niks. Hardlooptechnisch....;)

Maar stiekem bleek het laatste rondje, de generale repetitie, een enorm snelle. Voor ons doen dan natuurlijk. Want volgens mij hadden we de 18 kilometer in kwestie nog nooit in minder dan pak 'm beet 1.46 en een beetje afgewerkt. Gisteren dus 'effe' bijna tien minuten sneller. Dat belooft wat voor de halve, als je op maandag net na de middag loopt en dus geen drukke werkdagen, minder lange nachten en pannenkoeken als avondeten uit je systeem hoeft te lopen.




Naast de snelle eindtijd, viel ook het regelmatige tempo op. Ik had de kilometerstand op MapMyRun aangezet, waardoor elke kilometer de gelopen snelheid en tijd werden getwitterd (waarvoor nogmaals excuus...;)). Maar zo heb je wel exact zicht op je snelle en minder snelle stukken. Welnu, die hebben wij niet. Met Jasper loop ik blijkbaar 11,4 kilometer per uur. Niks meer, niks minder. Dat levert me op de halve een eindtijd op van zo'n 1 uur en 50 minuten. Prima en realistische doelstelling, dunkt me zo. Mijn record staat op 1.47 en een beetje, dus wie weet...;)!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?