Wordt Charlie Sheen niet door Twitter betaald?

Zojuist heb ik op Twitter de 'followknop' ingedrukt bij het profiel van Charlie Sheen. Want ik ben gek op mensen die onzin uitkramen en menen dat ze tijgerbloed door hun aderen hebben stromen.

Charlie S., zo mogen we hem inmiddels wel gaan noemen, zit niet alleen vol onzin en tijgerbloed. Hij is ook pas een week actief op Twitter. In die week verzamelde hij nagenoeg 2,5 miljoen volgers. Zijn eerste miljoen had hij in 25 uur binnen, een record dat officieel wordt opgenomen in het Guinness Book of Records.

Naast 92 tweets, tot zover, en een scala aan fake- en parodieaccounts, leeft Sheen zich ook uit via podcasts. Daarbij gaat hij voor de camera zitten en begint 'de waarheid' te vertellen. Ongeveer in de stijl van zijn reactie op zijn ontslag door ABC deze week, toen hij besloot met een machete op een flatgebouw te gaan staan, drinkend uit een fles met rood spul waarop stond geschreven.... Juist, 'Tigerblood'. In de tussentijd zijn die podcasts ook al goed voor zo'n 500.000 bezoekers per stuk en creëert Sheen dus zijn eigen mediacircus. Zeer tot genoegen van YouTube en, vooral, Twitter.


Want Twitter heeft veel aan Sheen, zo beschrijft de Amerikaanse webanalyst Lou Kerner in een mooi rapport. Hij vergelijkt de sensatie rond Sheen met een vergelijkbaar scenario op YouTube, wat maanden later voor bijna 1,5 miljard werd overgenomen door Google. Twitter staat ineens wereldwijd op de kaart. Mede dankzij Charlie Sheen, paranoia uit Californië. Het is bijna te mooi om waar te zijn.

Uit zijn profiel blijkt overigens dat het Amerikaanse Rode Kruis en McDonald's erg sterk reageren op de Sheen-hype. Het Rode Kruis tweet: "We may not collect , but we know our donors & volunteers have fierce passion for doing good! ". McDonalds reageert op Sheen's woord van de maand, 'winning': "Despite all the rumors there r no plans 2 bring or mcsushi 2 the US menu. We r working on a new menu item called McWinning." Beide tweets werden keurig geretweet door het betrokken lijdend voorwerp. Weer 2,5 miljoen mensen bereikt.

Reacties

Anoniem zei…
Mooie update over de 'waarde' van zijn tweets:
http://www.admanager.nl/nieuwsbericht/10619/charlie-sheen-en-de-resultaten-van-zijn-sponsored-tweets

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?