Een beetje druk, vrij en verlengd en aju Rabobank

Mijn laatste post was inmiddels bijna tien dagen terug. Dat is lang. Ik was er even klaar mee, mede gezien het onderwerp van deze laatste post. Dat is gelukkig al weer wat weggetrokken, al blijft het een teer punt. Huizen. Vanmorgen bleek het zadel van de bakfiets, voor de deur geparkeerd, gestolen. Het is het vierde of vijfde zadel in evenzoveel jaren. Ik ben wel klaar met de types waarmee ik deze stad moet delen.

We hebben wel weer een paar leuke huizen opgelijnd staan, maar een bezichtiging is echt nodig om het juiste gevoel aan te wakkeren. Bij mij. Ik zit nog een beetje in de verdoofde fase, haha. En we hebben het hartstikke druk gehad de afgelopen weken. Dus alles glijdt er maar een beetje langs, en daarna ga je weer door. Maar Seline heeft haar werkweekend achter de rug, mijn pilot is opgeleverd en de kinderen hebben bijna krokusvakantie. En dat komt goed uit, want we hebben zin om nog even een paar dagen te vluchten, naar een besneeuwde Alpenweide bijvoorbeeld. Als er tenminste sneeuw ligt, want dat is geen zekerheid momenteel.

Een eventuele verlenging van mijn klus ligt momenteel bij de opdrachtgever. Het kan weer vijf weken werk opleveren en meer kansen t.a.v. het product dat ik zo enthousiast probeer te verkopen namens mijn opdrachtgever. Goed nieuws dus. Het andere goede nieuws is dat ik enorm begin te merken en voelen dat er weer erg veel vraag is naar interim online marketing- en internetconsultants. Het contact komt weer van twee kanten en ook de vaste banen met wat meer niveau komen weer los. Hopelijk een voorteken voor dezelfde beweging op de huizenmarkt, maar dat betwijfel ik. In de tussentijd voelt het prima dat er weer veel kansen liggen en de markt in beweging is.

Even terug naar die huizenmarkt. Wij zijn bij de bank geweest en hebben het meest onrechtvaardige te horen gekregen. We lijken prima zakenpartners, maar ik wordt, als zelfstandige, aangeslagen op mijn netto winst! Dat betekent dat ik alleen mijn nettoloon mag inbrengen in de hypotheekberekening en dat is klote en veel te weinig. Zeker gezien ons wensen- en eisenpakket...;). De Rabobank hanteert dit als principe en er is dus geen onderhandeling mogelijk. Dat betekent einde samenwerking met de Rabobank, want ik ben er klaar mee. Twee jaar geleden werd ik weggelachen door die gasten, nu hangen ze star in de touwen en willen ze ons vooral vasthouden met de onrendabiliteit van het overzetten van een spaarpolis. Het is niet mijn bank, niet mijn gevoel en niet mijn manier van zakendoen. Klaar.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?