De Schopper revisited: open, fris en hoopvol

Na ruim drie jaar Schoppen, was het tijd voor wat anders. Iets nieuws. Een nieuwe insteek, die beter past bij de toch hier en daar groeiende nuance in mijn berichtgeving en dus ook hoofd en karakter. Je wordt ouder, ziet het allemaal minder zwart/wit en gaat daar zelf langzaam in mee. Zelfs als je er een hekel aan hebt. Nuances.

In mijn eerste post gaf ik mijn voornemens concreet weer. Schoppen, schoppen en nog eens schoppen. Natuurlijk heb ik mij heerlijk uitgeleefd, maar teruglezend valt de hoeveelheid leuke, inspirationele, positieve en genietende posts me op. Vandaar de nieuwe look&feel, de make over van De Schopper. Open, vooruitkijkend, onderweg naar meer, mooier, beter en vooral ook ruimte biedend voor genot, plezier, een glimlach en veel verschillende uitingen van geluk en wat er nog meer toe doet in het leven.

Daarnaast, het is weer eens wat anders. Verandering van spijs, etc. Mijn filosofie is nogal gebaseerd op verandering, op het devote af. Elke verandering is goed, biedt meer, kansen, winst, lol. Is natuurlijk niet zo, maar ik zie mezelf als tegenhanger van 'de beheerder'. Die niet wil veranderen, niet verandert, en als er niks anders op zit, zich mokkend en zuchtend laat voortsleuren. Door mij. En dat is prima, want ik heb de energie, hij meestal niet.

Het is wat dat betreft geruststellend dat je je grenzeloze optimisme en positivisme ook niet kunt verbergen als je je blog De Schopper noemt en de gehele site zwart maakt. Zoals ik in de nieuw opzet niet zal kunnen verbergen dat ik het, positief ingesteld of niet, heerlijk vind om kutchauffeurs, politici, activisten, stakers en cultuurbewakers met de grond gelijk te maken. Niet omdat ik er wat mee bereik, maar omdat het mijzelf zo heerlijk oplucht. En opluchting zoeken we, een te harde band fiets ook niet lekker.

En dat dit alles op 2e Kerstdag 2010 plaatsheeft is volstrekt toeval. Ik blijf een bloedhekel hebben aan Kerst, maar het heeft mijn ochtend wel wat leuker gemaakt. En ik zat er even lekker voor. Lieve kinderen enzo. Ik ga ze maar weer even knuffelen. Voordat deel twee van ons volledig opgelegde kerstfeest vanmiddag van start gaat. Volgend jaar gaan we weer op vakantie. Ook als het niet zo is.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?