De theorie, verjaardagen en het grote gemis

Komende zaterdag, de 23ste, wordt onze jongste alweer drie jaar! Alle clichés zijn van toepassing en ja, de tijd vliegt ook nog eens voorbij. Ooit wordt ze 20 en zal ik hetzelfde zeggen en denken en voelen en me er nog slechter over voelen. Met drie jaar valt dat nog mee, dan is opgroeien nog spannend. Voor mij, als ouder. Straks wordt het alleen maar doodeng.

Maar het prinsesje kan dus hier en daar al aan sporten gaan denken. Persoonlijk ben ik geen streber voor wat betreft de sportieve (of andere) prestaties van mijn kinderen. Als ze maar wel iets doen dat ze leuk vinden. In het geval van Senna wordt dat naar alle waarschijnlijkheid dansen of kinderturnen (aka: gym). Ze is lekker bewegelijk, reageert direct op muziek en rekstokken en is gemaakt voor een gymzaal vol met schokabsorberende matten.

Mijn persoonlijke chocomelloze leven duurt inmiddels voort. Ik voel me een zielige junk met suikertekort. Ik snoep nog wel behoorlijk, maar zo zonder hartjes en chocomel is het kanende bestaan toch wel stukken leger. Maar goed, het dient een goede zaak.

En dan komt daar de teleurstellende ervaring op zondagmiddag nog bij. Utrecht had weer een 'PSV-ervaring', namelijk beter zijn, veel kansen creëren, weinig weggeven en lekker 0-0 spelen. Kut dus. En jammer ook nog. Mijn theorie is daarmee eigenlijk niet beproefd. Aan de ene kant kun je zeggen dat een 0-0 tegen Twente voor ons een bonus is en de theorie dus fier overeind staat. Aan de andere kant had ik het over winst en die heeft niet plaatsgevonden. Einde theorie. Ik houd het even op 'onbeslist'. Al was het al omdat het onderwerp zo heerlijk is.

Vanavond ga ik weer eens een groot rondje buiten lopen. Sinds mijn kuitblessures niet meer gedaan en de laatste keer moest ik minstens 8 keer in wandeltempo door omdat ik zo stuk zat. Ik ben benieuwd. Naar vanavond en de reactie van dit bijna 40-jarige lijf morgen......

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?