Statistieken, school, AZ, beleid,

Het terugkerende issue, dat minder terugkerend blijkt dan bedoeld, is het bezoek op De Schopper. Er is in de tussentijd wel wat veranderd namelijk. In mijn laatste post over de statistieken van dit blogje ging het over tientallen bezoekers per maand, met medio oktober een goede stijgende lijn. Die is best stevig doorgegaan, die lijn... In het eerste kwartaal van 2009 heb ik hier 353 bezoeken mogen verwelkomen. Maar liefst 161 unieke bezoekers. Voor de geïnteresseerden, unieke bezoekers zijn, volgens het Google Helpcentrum: "Het aantal unieke gebruikers (slechts één keer geteld) op uw website binnen een vastgestelde periode. Een unieke gebruiker kan worden vastgesteld aan de hand van cookies."

Wat dan exact doe 'vastgestelde periode' is, blijft onduidelijk. Algemeen wordt aangenomen dat het hier meestal om een of drie maanden gaat. Concreet betekent het dat dat de 353 bezoeken zijn gedaan door 161 mensen. Best fors, voor zo'n zinloos privéblogje!

Ook de herkomst blijf ik een intrigerend fenomeen vinden. Je weet het nooit helemaal zeker, mensen (en vooral bedrijven) kunnen prima werken via een buitenlandse internetserver. Twee bezoekers uit de Verenigde Staten (het internationale serverwalhalla), kun je daar eenvoudig aan wijten. Een bezoeker uit Japan en een uit Roemenie weer minder.

Maar terwijl De Schopper wordt bedolven onder de Japanse en Roemeense fans, heeft MacSnorkel hier thuis de bevestiging binnen gekregen van zijn volgende school, X11. De gewenste school, VMBO, voor en van de man en zijn ouders en verzorger! Een middelbare school met direct een vakinhoudelijke richting, in dit geval grafische vormgeving. Hartstikke leuk en we zijn dolgelukkig met zijn komende vier schooljaren. Nu maar hopen dat dat zo blijft, hahaha.....

Ook is eindelijk weer eens een leuke kampioen opgestaan, AZ. Van harte! Ik gun het ze allemaal, daar in Alkmaar. Zelfs Louis van Gaal. Wie hard werkt, moet beloond worden en wordt dat ook. Al is het vaak niet op de korte termijn. Maar goed komen doet het. Zo blijkt ook dit jaar. En wie knoeit, zal ook de gevolgen ondervinden. Ook dat wordt helaas weer bevestigd, vooral door mijn favoriete clubs FC Utrecht en Manchester City. City-technisch dreig ik al helemaal af te haken, ik ben niet van het grote geld, tenzij het van mezelf is.

Maar het drukst ben ik de afgelopen week geweest met het opnemen van een filmpje. Meer volgt, het filmpje zelf hoop ik ook, maar ik ben samen met Martijn bezig een regiedebuut in elkaar te flansen. Erg grappig en leuk. Het is en blijft nog even een verrassing, dus meer volgt later.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?