Dood aan de play-offs!!

Ik vind het helemaal kut, die play-offs. Het is bijna jammer dat het sinds vandaag weer een relevant onderwerp is geworden voor me. Utrecht scoort, en wint direct. En ik was er weer niet bij. Daar lijkt ook een patroon in te zirtten...:). Maar dankzij de 2-1 winst op SC Heerenveen staat Utrecht weer keurig zevende. Niet direct een plek die verdiend is, dunkt me. Maar ja, als je er staat of zelfs eindigt, is het verdiend.

Maar goed, dan ga je die verotte play-offs in. Kansloze missie, eerst (als nummer zeven) tegen bijvoorbeeld FC Twente of FC Groningen. Van beide winnen we al jaren niet meer. En terecht. Maar goed, dan ga je door, win je UEFA Cup-voetbal en stuit je in de tweede voorronde op een of andere Sloveense spookploeg, 2500 toeschouwers op de tribune en lekker met een 0-3 afgedroogd worden. Het is dus inderdaad niet enkel die play-off die me niet boeit, maar ook het kansloze vervolg erop, als Nederlandse middenmoter in een commercieel (of poging tot) voetbaltoernooi, waarin de groeihormonen uit Oost Europa de tijden van de twee Duitslanden in herinnering doen herleven!

Wat wel leuk is, want positief je weekend eindigen is oolk belangrijk, is de titel voor AZ. Van harte daar, alles in en rondom Alkmaar. Het is jullie gegund!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?