Irritaties, irrirtaties en nog eens irritaties...

Vandeweek stond ik in de file. In totaal heb ik daar zo'n dertien uur netto denktijd aan overgehouden. Deze week. Heerlijk natuurlijk, zo lekker tot jezelf komen. Maar dat kan ik ook thuis met een wijntje en een lieftallige echtgenote op de bank. Maar goed, in de auto dus. En ik bedacht mij daar, deelnemend aan het verkeer, of ik een top tien aan topirritaties kon opsommen. Fluitend. Tot aan Utrecht, pak 'm beet een uurtje, kwam ik al tot ruim twintig. Al moet gezegd, de snelweg, tijdens een file, is voor deze proef een uiterst zeldzaam goede inspiratiebron.

Over de volgorde ben ik nog niet uit. Deze kan, denk ik, ook per dag verschillen. Of het is een combinatie van meerdere irritaties die plots vlekken in je nek veroorzaakt. Of misschien irritatie op irritatie, een topdag hebben we het dan natuurlijk over...:)

Goed, ter zake. Wat zijn zoal mijn toppers op het irritatievlak. Er zijn sowieso een aantal categorieën te bedenken, maar misschien moet ik ze eerst even gewoon ordinair opsommen. Ben ik er maar vanaf...:)
* Mensen die, net als ik, hun best doen voor de files uit te rijden
* Slechte spelling of gebruik van de Nederlandse taal
* Veroordelende mensen
* Mensen zonder zelfkritiek
* Ouders die hun kind 'de beste' vinden (want hoeveel Maradona's zijn er nu daadwerkelijk ooit geweest...?)
* Religie
* Vaste processen, gewoontes en gebruiken van anderen. Die van mezelf zijn uiteraard wel gewenst
* Edward van Cuilenborg
* Mensen die zichzelf uiterst serieus nemen
* Regen
* Paniek
* Stress
* "..... is een keuze" (vul op de puntjes maar willekeurig iets in)
* Mensen die goed problemen kunnen identificeren
* Moraalridders en wereldverbeteraars
* Activisten (politiek, sociaal, uit verveling, allemaal...)
* Administratie (belasting, verzekering, aangifte doen, alles!)
* Mensen zonder oplossingen
* Lethargie
* Verongelijkten
* Hans Somers
* Actieve vakanties
* Internet storing bij mijn provider (nu nog Ziggo, laatste maand...)
* Mensen die langzaam rijden op de linkerbaan
* Linkerbaanrijders die weigeren hun spiegels te gebruiken, danwel bewust niet aan de kant gaan
* Linkerbaanrijders in het algemeen. Dat is mijn strook
* Mensen die hun pasgeboren baby mooi durven noemen
* Piet Paulusma
* Mensen die zich asociaal opstellen jegens serviceverlenend personeel, zoals ambulancebroeders en buschauffeurs
* Marokkanen die zich niet kunnen gedragen (het wordt tijd dat jullie je eens realiseren dat je ook als derde generatie 'gast' nog steeds beter op je manieren moet letten dan de 'zoon des huizes'... That's life, ga er mee om of ga naar huis!!)
* Politieke partijen zonder onderbouwing
* 'Binnenstebuiten' gevouwen was
* Geen chocomel of suikerhartjes meer in huis hebben
* Met terugwerkende kracht: Joop den Uyl
* Een huis zonder tuin
* Provinciale overheden
* Kapotte knieën

Nou, het is wel welletjes. Inzicht voldoende, dunkt me zo... Ik verheug me nu al op de volgende post. Het wordt er eentje over mijn hoogtepunten, mijn ultieme genot, mijn 'krenten'.

Kusjes:)

Reacties

Arjan Tupan zei…
Hey Frank,

Gaat het een beetje? Ik ken je file-frustraties goed. Al zijn het inmiddels vage herinneringen geworden. Elke ochtend in een stampvolle spitsmetro ingeklemd staan tussen chagrijnige, werkschuwe fransosen, terwijl je playlist met persoonlijke favorieten via je iPod je stiekem vrolijk stemt, doet wonderen. Ik was binnen een week alle file frustratie kwijt. Die plek is overigens intussen ingenomen door de enorme bureaucratie hier, die stik-chagrijnige mensen en ander klein leed.
BTW: Thanks voor je leuke reacties.

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?