Even een tussendoorevaluatie

Evalueren is leuk. Geweldig zelfs. Zeldzame momenten dat de wereld je verwachtingsvol aankijkt en ook echt de waarheid wil horen. Dat heeft ze anders nooit. De Schopper evalueert ook. Of liever: doet aan introspectie...;). Anders wordt het ook weer zo'n 'wij van WC-Eend...-'verhaal. Desalniettemin is 2014 alweer ruim over de helft en was ik benieuwd naar de behaalde cijfers in dit wisselvallige jaar. Ik heb weinig geproduceerd, maar wat ik schreef heb ik actief weggezet.

Er zijn zestien berichten uitgerold, tot zover, dit jaar. Niet veel, niet weinig. Vooral in januari was er weinig te beleven en dat wreekte zich duidelijk in het aantal bezoekers en bezoeken. In maart heb ik even fanatiek geblogd tijdens mijn Sportvastenkuur, maar ook dat kakte daarna weer snel in. Zowel bij mij als bij de lezers. Daarna ging het weer hard. Het zomerseizoen met veel topsport kwam en ik had weer inspiratie en motivatie. En ik scoor altijd tijdens sportzomers. In 2010 heb ik absolute hoogtijdagen gekend, en ondanks dat ik me niet tot de algemeenheden van toen heb laten verleiden, kwamen de lezers toch ook deze editie weer goed aan.

Dat komt echter niet alleen door de sportzomer, ook Twitter en het feit dat ik daar actief heb gedeeld speelt mee. Tenminste, dat zou je denken. Is dus niet zo. De Schopper ontvangt nagenoeg al haar bezoek via Google en met een Chrome webbrowser. Die laatste dient maar liefst 92% van de bezoekers, slechts restjes overlatend voor de rest van de browsergemeenschap. De rol van IE en Firefox is op De Schopper volledig uitgespeeld.

Op een goede dag komen er 100 tot 150 pageviews bij. Bijvoorbeeld op 26 juli, toen ik er 126 mocht bijtellen. Op zich bijzonder, want de meeste pieken liggen op dagen dat ik publiceer. De bestbezochtte post was deze maand, met 66 views, een golden oldie, waarin ik heerlijk leegliep op de Franse Speedofetish. Maar ook de bijdragen van deze maand deden het aardig met 42 voor mijn happypost over hardlopen,  33 voor mijn dubbele gevoelens t.o.v. komend najaar en 32 voor mijn laatste bericht over samen of alleen sporten. De Oranje-evaluatie van 10 juli was echter goed voor 154 lezers, wat toch net wat lekkerder aantallen zijn...;).

Kortom: voetballen scoort, Oranje en Manchester City met name. Maar ook de leleijke voetbalshirts blijven bezoekers trekken. Wat dat betreft is het wel weer eens tijd voor een update, ook omdat er in die vier jaar alweer heel veel leleijke shirts de revue zijn gepasseerd!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?