Soms voelt een week als een maand

En dat bedoel ik positief. Want na de afgelopen week, lopen wij hier allemaal rond met het idee dat we een maand school hebben gemist, vrij zijn geweest en van zon, zee en strand hebben genoten. En als wij dat zo voelen, dan is het zo. En dat in een week. Minstens efficiënt, dunkt me.

Anderhalve week geleden besloten we, mede gezien het mooie weer, iets in de buurt van De Haag te zoeken voor een lang weekend of weekje. Toch nog even eruit, waarbij ik dan nog een paar dagen zou kunnen werken en niet teveel zou missen van de uitrol van het project. Mijn inschatting dat ik daar niet een reguliere werkweek aan aanwezigheid voor nodig zou hebben, klopte. In drie korte dagen bleek het ook te kunnen...;)

Het resultaat was een volledig op vakantie zijnd gezin, waarbij Rowdy helaas weer een week bij zijn vader zat. Dat ging echter zo 'goed', dat we serieus kans maken op zijn aanwezigheid in de zomervakantie... Ondanks de afstand en dus reistijd waar hij zo'n hekel aan heeft. We gaan 'm gewoon omkopen, met een rit in twee delen, de mogelijkheid om in de buurt van het park op een quad te rijden en wellicht een nieuwe fiets. Niks is mij te dol om die geep ook weer eens mee te krijgen.

Na een heerlijk weekend met z'n vieren, begon mijn 'werkweek', een beetje. Met strand, zwembad, trampolines en een geweldig piraten(klim)schip waren de dagen snel gevuld. Met paps en mams op het terras, euro's spuiend voor de trampoline en grijpmachines, bleek maar weer eens dat wij niet veeleisend zijn op vakanties. Alleen moet het weer goed zijn, en dat was fantastisch!

Het park, Roompot in Kijkduin, zelf ook. Erg goede en vriendelijke bediening, lekker eten in het restaurant, goed en leuke animatie(meisjes) en prima huisjes. Het park is alleen best uitgestrekt, wat in ons geval aardige te overbruggen afstanden opleverde. Volgende keer houden we daar, als het zover komt, rekening mee in de huiskeuze. En, domper, telefoon- en Wifibereik is beroerd. De parkwifi is instabiel en meer offline dan online, de 3G-verbinding op mijn telefoon haalde het gewoon vaak niet. Dat maakt het dan wel weer een echte vakantie...;)!!

Komend weekend hebben we nog een vluggertje in Slagharen op de planning staan. Vooral voor Senna, die daar blijkbaar een eigen pony aan huis kan regelen en deze mag verzorgen en wellicht zelfs berijden. Ik ben benieuwd, maar weet al zeker dat de ervaringen onvergetelijk zullen zijn, hahaha. Daarna is het nog een week of zeven tot we de zomervakantie gaan aanvangen. Ook dat is prima en lekker dichtbij! Met dit Nederlandse weer om die weken te overbruggen en leuk werk om je dagen mee te vullen, voel ik mij in ieder geval gezegend.

Lang leve vakanties!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?