Genieten van je werkeloosheid

Het blijft heerlijk, eens in de zoveel tijd lekker een tijdje thuis zitten met niks. Nou, niks, kinderen, katten, huishouden, boodschappen en alle kleine klusjes in en rondom het huis die ik de maanden ervoor stelselmatig niet heb uitgevoerd.

Sinds gisteren zit ik weer thuis. Zalig. Uiteraard hoop en wil ik snel weer aan het werk, zeker zo aan het einde van het jaar. Nog even door de jaarwisseling heen werken en wat (financiële weerstand) opbouwen voor 2011. Tuurlijk. Maar in de tussentijd zit ik thuis en ben ik druk met de kleine wereld om me heen. En acquisitie dus. Want er moeten wel altijd een aantal leads lopen.

Momenteel merk ik dat er veel meer functies interim worden uitgevraagd en dat er ook veel meer vaste functies vacant staan, dan in mijn vorige twee (zeer lange) periodes thuis. Dat is wel duidelijk. Ook ben ik afgelopen maand al sluimerend actief geworden met een mailtje hier, een belletje daar en een handvol sollicitaties. Resultaat: twee gesprekken, drie netwerkgesprekken en sinds gisteren een zeer serieuze lead en drie wat zwakkere. Bij respectievelijk Aegon, Ohra, TUI en DAS Rechtsbijstand.

Er gebeurt dus genoeg, er zit aardig wat verloop in de markt, heb ik het idee. Dat maakt het rustig thuis zitten en het ondergaan van de kinderen natuurlijk ook stukken leuker. Een a twee weken rollebollen en dan weer helemaal opgeladen aan het werk tot medio januari. Daarna lekker een weekje skiën en er leven nadrukkelijke wensen om de komende maanden naar EuroDisney te gaan. Dat kan dan ook, tijd- en geldtechnisch.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?