Als je dan tijd hebt, gebruik 'm dan ook!

Komend weekend gaan we weer eens klussen, aan het huis. Of misschien is 'stevig opruimen' een betere omschrijving. Al komt er een klein likje verf bij kijken, moet gezegd.

Afgelopen dagen ben ik alvast begonnen met ons schuurtje. Het gammele kreng is twee bij drie meter, maar was verantwoordelijk voor een berg opgeslagen rommel van een meter of twee hoog. Knap, wat een mens, goed gooiend, allemaal kwijt kan ik een kleine ruimte.

De grootste klus wordt echter de keuken. Wij hebben niet zo'n briljante keuken, helaas. Mooi klusje voor de volgende bewoners, die daar een mooie prijsstijging mee kunnen gaan bewerkstelligen. Tot die tijd houden wij het leefbaar. En daarvoor moeten we inmiddels wel weer wat doen. De 'bijkeuken' leeghalen, opnieuw witten en inrichten bijvoorbeeld. Ook wat afwerking (we wonen hier nu bijna zes jaar) en vooral heel veel schoonmaken en troep weggooien. Met een nieuwe look en veel minder irrelevante keukenbenodigdheden kunnen we weer jaren door.

De rest van het huis gaan we gewoon af met een paar hele ruime vuilniszakken. Alles wat al drie maanden stil ligt, mag weg. Hard, rigoureus. Ik kan maar beter zorgen dat mijn betere helft niet meekijkt, want anders gooi ik niks weg....;). (Dat betekent twee dingen, a) zij gooit niks weg, en b) ik heb geen reet te vertellen, want ze draait het zo terug.....)

Misschien moet ik snel vanavond beginnen. Ik heb tenslotte even de tijd. Zij is druk aan het werk, ik 'bereid vast voor'. Gebruik je tijd nuttig! Dat Calvinistische heb ik nog wel.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?