Wat zou ik doen?

Wat zou ik doen als...? Is mijn favoriete vraag. Ik gebruik 'm ook vaak. Vandaag nog, in een sollicitatiegesprek, om aan te geven dat ik probeer zo onafhankelijk mogelijk te denken, handelen en reageren. Hoe? Door me af te vragen wat ik zou antwoorden, doen, willen in de wetenschap dat ik 20 miljoen euro op de bank heb staan.

Die volstrekte financiële onafhankelijkheid zou grote gevolgen hebben. Voor mij, voor mijn omgeving en voor mijn werk. Als ik een andere mening heb dan een collega, opdrachtgever of zelfs een directeur, aarzel ik zelden voor ik deze persoonlijke rijkdom ook daadwerkelijk deel met mijn gesprekspartners. Dat is in mijn geval gewoon een karaktereigenschap. Maar hard tegen een beslissing ingaan kan weleens als zakelijke zelfmoord worden gezien en daarom enige aarzeling veroorzaken. In die gevallen bedenk ik mij wat ik zou doen met die bankrekening achter mij, en het antwoord laat zich raden. Dus handel ik ook zo, zelfs met de dramatische balans die mijn bankrekening zo vaak laat zien...;)

Dinsdagavond om zes uur 's avonds sloot de transfermarkt in het internationale voetbal. De meest spraakmakende transfers waren, wat ons Nederlanders betreft, uiteraard de mannen uit Madrid. En er is al alles over gezegd en geschreven, maar ik wil het nu even niet over de ranzige managementtechnieken van Real hebben, maar wil me afvragen wat ik zou doen...

Eerlijk gezegd zou ik in alle gevallen hetzelfde hebben gedaan. De gemaakte keuzes zijn logisch, aansprekend, begrijpelijk en verstandig. Zelfs Van der Vaart, gezien zijn van kanker herstellende vrouw.

Alleen de keus van John Heitinga begrijp ik niet. Druk of geen druk. Everton, ondanks haar geweldige historie en de superieure competitie gaat mijn voorkeur toch echt uit naar Atletico Madrid. De stad, het land, de taal, het klimaat, sportief succes (basisplaats en Champions League), hij had alles! Juist toen Heitinga een jaar geleden voor Atletico koos, was er veel onbegrip, maar begreep ik exact wat hij dacht. Denk ik. Zoals ik, als ik een talentrijk profvoetballers zou zijn geweest, juist ook voor 1. FC Koln, Fiorentina, Real Mallorca, Olympique Marseille, Reading, Sunderland, FC Kopenhagen, HSV, Palermo, New York whatevers en Benfica. Vanwege de stad, het shirt, de competitie of de cultuur.

En daarom is het jammer dat Shevshenko niet naar Utrecht komt. Als ik hem was geweest.... Geld al verdiend, nog een mooi avontuurtje erbij, na Chelsea en voor je teruggaat naar huis. Mooie stad, goeie supporters, een blinkende schaal aan de horizon...;)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?