Provincies, tijd en de natuurlijke plaats der clubs

Pfffff, Prinsjesdag. Echt mooi decorum, maar verder heb ik er helemaal niks mee. De voordracht van de Koningin, de tocht in die koets door de stad, de vijf dozen papier met daarop de plannen voor het komende jaar (!). Nee, ik wacht wel op de film.

Wel kan ik me nu al, blind, opwindend over de halfzachte plannen van de regering. Er komt geen gok aan te pas als ik zeg dat ik me er nauwelijks in kan vinden. Mijn plannen zijn het niet. Maar goed, dat is het gevolg van ons coalitielandje, daar waar jij (of jouw partij) meeregeert, maak je kans op een maatregel van jouw gading. In de huidige regering zit echt niks dat ik een warm hart toedraag, dus op hun warmte hoef ik dan ook niet te rekenen. Ik blijf me uitspreken over het einde van de provincies, maar heb er nog niemand die er wel wat over te vertellen heeft over gehoord....;)

In de tussentijd wacht 'de crisis' en alle ellende en doemdenkerij die erbij hoort. Wat een ellende, als ik zo lees en luister en kijk. En ik heb even geen werk, dus sterf van de tijd. Kinderen, beetje boodschappen doen, ja, papa is er retedruk mee, hahaha. Toch bedacht ik me vandaag, al wandelen door de stad, regendruppels ontwijkend en soms zelfs genietend van cultureel Utrecht (het seizoen is weer geopend!!!) dat ik nog maar weinig tijd neem om af en toe eens echt naar muziek te luisteren. Sterker nog, ik luister zelden iets. In de auto luister ik radio, als ik mazzel heb draaft er wat van mijn gading voorbij en luister ik hard en intens. Maar toch, vaak gaat de aandacht dan toch ook uit naar die hufter op de linkerbaan, die mijn harde voortgang in de weg zit. Nee, wanneer heb je voor het laatst met je ogen dicht geluisterd naar harde en mooie muziek? Wat dan ook, als het maar van jou is, en doordringt tot in je botten. Heeeel lang geleden.... Is het al bijna Nieuwjaar?

De goede voornemens van de plaatselijke voetbaltrots zijn in ieder geval goed doorgekomen. Toch hebben we gisteren, niet echt terecht, doch ook niet onverwacht, verloren van en bij FC Twente. Helaas. Knullige goal, blessuretijd, kutgevoel voor de terugreis. Maar we staan er nog altijd zesde mee, en een wedstrijd minder gespeeld en dus zelfs kans op meer.... Vanavond viel me wel op, dat zelfs na een redelijk verrassende start van de competitie, we na slechts vijf duels alweer behoorlijk geordend klaarstaan voor de rest van het seizoen. AZ, FC Twente, Ajax, PSV en Feyenoord staan in willekeurige volgorde klaar om de eerste vijf plaatsen te verdelen. FC Utrecht er dus net achter. De slechte start van FC Groningen en SC Heerenveen maakt ons nu even 'best of the rest', maar samen met deze twee verwacht ik wel dat we gaan uitmaken wie zes, zeven en acht worden. Jammer, half september en de wereld kijkt alweer in vertrouwde patronen rond.

Misschien moeten we allemaal wat minder voetbal gaan kijken, en af en toe eens naar muziek gaan luisteren. Is minstens minder voorspelbaar...;)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?