I wanna be like Sven....:)

Gisteren al eventjes, vandaag wat langer en met meer mensen.... Op het ijs gestaan. Ik ben eigenlijk geen schaatser, maar skate wel graag. Als het droog is en warmer dan tien graden celsius. En toch... Toch stond ik daar vandaag, kijkend, koukleumend, genietend van het harde ijs, de lachende gezichten met rode wangetjes en vooral het vooruitzicht op een warm drankje.

Misschien moet ik het dan toch maar weer eens doen. Schaatsen. Ik vind het zo enorm oer-Hollands, dat het bijna irriteert. Maar goed, de lokroep heeft ook mij bereikt. Ook ik ben gewoon niet bestand tegen zoveel kneuterige en koude gezelligheid, plezier en ont(in)spanning. Typisch. Had ik niet meer van mezelf verwacht.

Ik weet, sinds vandaag, dat twee vaste volgers van dit fenomenale forum dus graag schaatsen. Dat is dus bijna 70% van mijn publiek, dus misschien wordt het ook tijd dat ik daar in mijn onderwerpkeuze rekening mee ga houden, hahaha.

Dus, morgen, of maandag, een kwartier voor opening van de schaatswinkel, sta ik daar. Wachtend, koud, samen met nog een aantal anderen, die de opening van een willekeurige dag uit de reeks 'dolle dwaze dagen' bij de Bijenkorf na willen doen. Leuk! Dan ga ik Noren kopen, dat heb ik wel gezien vandaag. Ik ben meer van de tochten dan van de kunstjes. Ik ben ook geen 12 meer....

En dan ga ik als een ietwat op leeftijd gekomen Sven Kramer de Utrechtse wateren afstruinen. Op zoek naar plaatjes, nog meer kou, lullige gezelligheid en moeie benen! Top!

Ik ben benieuwd...:)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?