Een zeer indrukwekkend weekend!!!

Vreemd, je doet voldoende, maar vraagt je regelmatig toch even af of er nog iets 'blogbaars' tussen zat... Vrij veel zelfs. Zo hebben wij afgelopen weekend (voorlopig) een huis gekocht, draaide er een blogkermis en hebben we een middag besteed in het Koningin Wilhelminabos in Flevoland, ter nagedachtenis aan mijn schoonmoeder.

Eerst maar even het huis. We waren al een paar jaar latent en minder actief op zoek, maar afgelopen winter hebben we een tandje bijgeschakeld. Als ondernemer met een niet volstrekt smetteloos financieel blazoen is naast het zoeken en vinden, vooral de administratie een waar traject. Helaas. Want noch mijn talenten, noch mijn interesse liggen op het procedurele, administratieve vlak. Maar je hebt ze nodig, die banken, de laatste keer dat ik enkele tonnen euro spontaan ophoestte was, indien ooit, in een of ander vorig leven.

Maar goed, huis. We gaan pas in 2012 over, nemen de tijd om nog wat bezit van de hand te doen, sparen en kids te laten wennen aan het idee. En de verbouwing te plannen...;) De ene helft van het huis moet worden afgemaakt, de andere helft moet worden verbouwd en alle schuren moeten afgebroken en opgeruimd. Makkie dus. En sparen.... dus.

Daarnaast, van een iets andere grootheid, kwam zaterdag de blogkermis van @sharpbentwit tot leven. Erg leuke bijdragen, waaronder een van mijzelf. En een recordaantal van 28 bezoekers op een dag. Dat aantal had ik in 2011 nog niet gehaald. Dus een van de vragen die Ben stelde aan zijn deelnemers, "doe je iets aan promotie, en zo ja, wat?", kan ik nu ook beantwoorden met "ja, deelnemen aan jouw blogkermis....;)".
Over de gehele linie stijgt het aantal bezoekers van De Schopper weer ligt. Da de records en pieken tijdens het afgelopen WK is alles weer genormaliseerd en zijn we terug op een gemiddelde van zo'n 350 bezoekers per maand. Netjes, vind ik, gezien het hoge persoonlijke gehalte van mijn posts....

Na een prachtige en uiterst relaxte zondag, waar ik werk heb gemaakt van mijn ambitie om in een week tijd (naast gezin en baan) de Millenium-trilogie uit te lezen, zijn we zondag voor het eerst en na er jaren druk mee te zijn geweest, naar het Koningin Wilhelminabos in Dronten (denk ik) afgereisd. Daar hebben beide dochters in 2002 voor hun moeder en dus mijn schoonmoeder een boom geplant. Aangezien we het thuis openlijk en vaak bespreken en zowel de kleintjes als ik haar nooit hebben meegemaakt, een extra spannende ervaring. Maar het was prachtig. Seline blij, wij blij, de boom stond er mooi bij en de door Mike gemaakte vlinder past goed bij het plaatje dat we nu weer in ons collectieve geheugen hebben kunnen opslaan. Prima dus.

Als klap op de vuurpijl hebben we met Rowdy zo langzamerhand een echt volwassen wordende kerel in huis, die gistermiddag 'even' een paar forse stappen in de goede richting zette. Hartstikke moeilijk, om eerlijk te zijn over gevoelens die kwetsend kunnen (en zullen) overkomen. Maar hij deed het wel! Ik ben hartstikke trots op de man, die gelukkig ook een narrige 14-jarige puber blijft...;)

Oh, en die trilogie gaat vanavond uit. Dan heb ik er exact een week over gedaan. Wel een lang weekend natuurlijk.... Maar ook druk werk en druk gezin. Ha!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?