Wat een goal, wat een team, wat een prestatie

Zojuist krult Kenneth Perez, ook wel bekend als 'De zeurende Deen' (of 'Eric van Thijn', voor vrienden) de bal geweldig binnen tegen AZ. De kampioen van Nederland had niet meer zoveel om voor te voetballen, en dat wreekt zich als je niet veel beter is. Dat blijkt, want vandaag was FC Twente zelfs veel beter.

De 3-0 betekent dat de Tukkers CL-voorronde gaan spelen. Mede dankzij de enorme nederlaag van Ajax tegen Sparta natuurlijk. Bizar, hoe je als 'topteam' op het moment supreme niet thuis kunt geven tegen een neembare horde als Sparta toch is voor Ajax. Ook met Aissati blijft het een bende in dat elftal. Maar goed, volledig terecht Champions League-voetbal dus, in Enschede. Zonder Eljiro Elija helaas. Die gaat voor het avontuur, het geld en de volgende stap. Niet zo slim, al zal de tijd dat uit moeten wijzen. Wordt hij de volgende Van Persie, of de volgende Wooter?

Komend weekend de laatste ronde. Het is weer mooi weer, dus de competitie eindigt. Ik tel de play-offs natuurlijk niet mee, zie voor een toelichting mijn vorige post. Een mooi moment voor een weekje Centerparcs. Dat is zeker 20 jaar geleden voor deze man, dus ik ben erg benieuwd.

Maar FC Twente en AZ neem ik de hele zomer mee, op mijn netvlies, in gedachten en in mijn fantasie, als ik mezelf ook zie voetballen. Genoten heb ik van die twee ploegen. De nummers een en twee van de Nederlandse Eredivisie waren een lust voor het oog, het grootste gedeelte van het seizoen. Top. Dank, en tot komend seizoen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?