Maatschappelijk verantwoord....mijn billen!!

Ja, ik ben het zat. Het oeverloze gelul over maatschappelijk verantwoord zus en politiek correct zo. Klaar. Pure nieuwsgierigheid overvalt me, als ik me ga afvragen wie dit soort kretologieën nu wél de moeite waard vind. En waarom in 's hemelsnaam...?

De ene na de andere grote onderneming komt op de proppen met een zeer nuttige, en ook voor arme kindertjes bruikbare, actie. De laatste grote aankondiging komt van Unilever, waar na de Omo Buitenspeelbond nu ook gewoon ordinaire percentages van de omzet ten goede gaan komen aan de maaltijden van kinderen in noodgebieden. Sterker nog, per twee verkochte BlueBand-producten wordt er een bedrag overgemaakt.... Dus niet eens per één verkocht product, maar per twee!

En word ik nu, als rijke en begunstigde Nederlander of West-Europees, geacht spontaan en verteerd door schuldgevoel naar de (correcte) supermarkt te rennen en daar als de eerste de beste imbeciel BlueBand in te gaan slaan? Neen, dat gaat mijn karakter mij niet toestaan. Ik word zelfs gedwongen deze producten en ideeën Maatschappelijk Verantwoord te gaan Overslaan. Dan MVO ik tenminste ook nog.... Of ik rook wat extra en drink meer koffie, daar hebben ook een hoop knuffellige mensen in 'noodgebieden' wat aan. En meer consumeren natuurlijk, altijd goed, want die massaproducten moeten ook ergens tegen laag loon gefabriceerd worden. En als er een aantal echt héél veel geluk hebben, mogen ze het hier voor ons, als gast natuurlijk, komen opruimen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?