En niet alleen ik ben het wel zat

Neen. Niets daarvan. Ik zat nog met het stukje van gisteren in mijn hoofd. Natuurlijk ook de opmerking over Gore, die ons maar mooi weer blijft beloven, maar constant teleurstellende resultaten levert. Maar vooral over mijn irritaties ten aanzien van 'het correcte', 'het juiste' en 'het verantwoorde'. Het deed me denken aan mijn hekel aan voetbalclub SC Heerenveen, een paar jaar geleden (ja, ook ik word ouder en groei over dit soort gevoelens heen, het is nu al veel minder...). Toen iedereen Heerenveen 'zo'n leuke en ontspannen club' vond, waar 'alles en iedereen zo leuk en goed en respectvol met elkaar omging'..... Ja, dan haak ik af. Mooi, maar als dat teveel mensen op gaat vallen, is er iets niet in de haak.

Of de verdeling van de prijzen in de Eredivisie dit seizoen. Iedereen gunt het AZ, maar Van Gaal vormt het struikelblok voor de volledige gunning. Nee, ik heb schijt aan AZ, Dirk S., de manier waarop ie met Martin van Geel omgaat en die volleybalmeneer die daar elke dag nuttig voor zich uitkijkt. Maar Louis van Gaal gunde ik het oprecht en enorm van harte! Jammer, maar ik hoop door en heb mijn hoofd al klaar voor komend seizoen. Succes Louis.

Maar even terug. Ik kwam vandaag een wat ouder onderzoek tegen, van twee maanden geleden, gedaan door Reader's Digest. Een jaarlijks terugkerend fenomeen, blijkbaar, genaamd European Trusted Brands. De naam zegt het al wel, het gaat om merkbeleving, waarde en de door klanten gevoelde betrouwbaarheid. Een paar uitkomsten:
- Nederlanders zijn het minst milieubewust van Europa (Go Gore!)
- 'Groene' waarden en normen zijn minder dominant en belangrijk dan werd aangenomen in de keuze voor een specifiek merk
- Kwaliteit (82%), ervaring (80%) en (we blijven Hollanders) de prijs (77%) zijn de redenen en argumenten die wij afwegen voor we komen tot koop of zelfs maar vertrouwen

Mooi, ik ben trots op ons. Nog een paar van dit soort resultaten en ik kan stoppen met dit blog.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?