De eerste schop....

Geef je aan de beste speler van de tegenstander. De sterkste, meest dominante, aanwezige en daardoor bij vertrek ook direct meest gemiste speler. Een schop moet rendabel zijn, schoppen om het schoppen is daar geen onderdeel van.... Al lucht ook dat soms wel gewoon enorm op. Maar even terug, de eerste schop...

Kandidaten te over natuurlijk. Het voltallige kabinet, dat er maar liefst honderd dagen goed betaald op uit trekt om 'het volk' te spreken. Maar niemand heeft hen gesproken. Of een goede vriend van mij, die volledig toegeeft aan zijn nieuwe leeftijd, die boven de veertig ligt, en daarom maar in een restaurant afspreekt, in plaats van een drukke, lawaaierige kroeg. En we hebben überkandidate Paris Hilton, die zelfs van een gevangenisstraf een ware publiciteitsshow weet te maken en het doet voorkomen alsof zij straks volledig in den heere, in balans bij ons allemaal terug gaat komen. Tsja....

Nee. Een lekker en op dit moment terecht onderwerp van de eerste Schopper is Google. De zoekgigant is de afgelopen maanden zo enorm op het overnamepad, dat zelfs Microsoft
er wat nerveuzig van om zich heen begint te kijken. YouTube en DoubleClick zijn de grotere, maar ook de meer strategische aankopen drukken de omstanders meer en meer in de rol van Calimero. Want wat gebeurt er bijna standaard met dit soort grote jongens? Als het zo goed gaat? De nettowinst is afgelopen jaar met 69% gestegen, tot ruim één miljard dollar (negen nullen...!!).

Daar gaan mensen zich tegen afzetten. Zie de nog altijd gekoesterde underground scene waarin Apple zich bevindt, toch ook geen kleintje. Of het imago van voetbalclub Manchester City (mijn persoonlijke favoriet) ten opzichte van Manchester United. Waar het 'kleintje' ook gewoon in de top 20 van rijkste clubs ter wereld staat. Mensen hebben een hekel aan de Microsoft's en de United's, dat komt door hun dominantie, hun alomvattende aanwezigheid, de irritante noodzaak van hun bestaan in onze levens. We kunnen niet zonder, en zullen dat weten ook!

Mijn voorspelling is dan ook dat Yahoo! eraan zit te komen. De zoekmachine zal marktaandeel van Google gaan afsnoepen, de nieuwe advertentiedienst (New Sponsored Search Advertising) gaat groeien ten koste van DoubleClick en de gebruiker gaat zich door de omvang van het alternatief niet eens storen aan de grootte van Yahoo! Want dat blijft tenslotte toch het kleinere broertje van.... En we schoppen liever tegen het grote broertje. En terecht!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?