Lijstjes, lijstjes en nog eens lijstjes

Heerlijk, lijstjes. Ik ben er gek op. Nu eens niet aftrappen met een irritatie, maar met iets positiefs. Lijstjes dus.

Ik maak graag lijstjes. Deels pure noodzaak, want ik heb het geheugen van een zwangere vrouw. Dus zonder een lijstje rijd ik 's ochtends nog naar het verkeerde kantoor. Maar, goddank, met mijn lijstje op de voorstoel kom ik meestal in één keer goed aan. Boodschappen, tuurlijk. Ik vergeet vervolgens altijd mijn lijstje en neem alsnog alles op de bonnefooi mee, maar toch. Het is de gedachte die telt.

Andere leuke lijstjes zijn natuurlijk de voorbereiding op voetbalspelletjes. Ik doe er elk jaar aan een paar mee en probeer me altijd goed voor te bereiden op de teams, sterktes en zwaktes van de komende competitie. Dat ik er nog nooit een heb gewonnen zegt voldoende over deze voorbereiding, of het nut hiervan. Maar, deze zelfde voorbereiding is een goed deel van het algehele spelplezier, dus who cares.

Dus, ter vermaak, een lijstje, en schiet gerust als ik er een of meerdere ben vergeten. De top 10 van grootste irritaties, ditmaal: in het verkeer!
1) Mensen die 100 of minder rijden op de linkerbaan (flikker op! Pak een B-weg)
2) Mensen die even stoer op de rem gaan staan als je te dicht achterop komt (niet dreigen als je het toch niet durft)
3) Mensen die vijf meter ruim voldoende vinden voor invoegen van rechts naar links
4) 'Knipperlichtloos' rotondes nemen
5) Zonder licht rijden
6) Mensen die in de spits het verkeer ingaan
7) Iedereen die naar Amsterdam rijdt
8) Vrachtwagens die inhalen
9) Automobilisten die vrachtwagens 'uitnodigen' tot inhalen (zie 1, pak een B-weg)
10) Wereldverbeteraars, die het nodig vinden harder (of te hard) rijdende auto's even af te remmen (als ik miljonair was, reed ik bij je binnen)

Welnu, vast nog niet compleet. Dus vul aan. Of voel je je aangesproken? Dan moet je lekker een ander blog opzoeken, haha.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?