Lang leve de Brabantia-service

Twee weken geleden brak een heeeeel klein lipje van onze prullenbakdeksel af. Kan gebeuren, ondanks de kosten van de desbetreffende prullenbak, het ding staat er alweer zes jaar, deze maand op de kop af. En dan zo'n klein rothoekje, het is eigenlijk een wonder dat dergelijke deeltjes het zo lang volhouden.

Maar goed, wij naar de winkel, nieuwe prullenbak shoppen, of misschien zelfs een losse deksel/klep. You never know! De verkoper kwam met de tip om het eerst even bij Brabantia zelf en direct te proberen. Zij kunnen tenslotte maximaal onderdelen leveren en op deze prullenbakken is 10 jaar garantie gegeven. Al betwijfel ik dan direct of dat ook voor dat specifieke lipje geldt en ik weet heel zeker dat ik mijn aankoopbon niet meer heb. Maar, a la, een poging kun je altijd wagen.

Op de site staan de verschillende categorieën keurig aangegeven. Ook mijn lipje stond er netjes tussen en was aanvikbaar. Ook de optie 'aankoopbewijs niet aanwezig' was mogelijk en werd door mij gretig aangevinkt. Na mijn verzoek om, binnen de garantie, dit onderdeel op te sturen, zonder bon, was mijn verwachting dat ik wel even gebeld ging worden om uitleg te krijgen over het principe van 'garantie' en dat ik daar helaas niet meer van ging profiteren. Niet van dat alles.

Vandaag, 4 werkdagen later, ligt er een klein envelopje in de bus, met een hagelnieuw lipje voor mijn Brabantia-prullenbak. Fantastisch. Geen gezeik over die bon, waar ze alle recht toe hadden, maar gewoon service verlenen. Een goed voorbeeld van gewoon je klant verrassen met beter dan verwacht. Ik weet nu al dat dit niet mijn laatste Brabantia-product is en dat ik er erg positief over ga bloggen. Je weet maar nooit, misschien komt het nog eens bovendrijven bij een 'Brabantia service'-zoekopdracht. De roze wolk leidde er zelfs toe dat ik voor de tweede keer in deze zes jaar de spons heb gehanteerd en we nu weer tegen een blinkende box aan kunnen staren in de keuken.

Brabantia, heerlijk! Dan voor de service en tot snel.

Reacties

Frank Heukels zei…
UPDATE:
Vandaag kreeg ik alsnog een reactie van Brabantia.... Een mail van Anne Slaats, de Communicatiemanager in Valkenswaard:
Beste Frank

Bedankt voor je aardige blogpost.
Goed om te lezen dat onze no-nonsense garantie en service zo gewaardeerd wordt.
En mooi dat je ervoor kiest het leven en gebruik van de Touch Bin zo te verlengen; een aardige bijdrage aan Copenhagen ..... en daar zijn wij dan weer blij mee.

Fijne feestdagen.

Anne Slaats, Communicatie Manager Brabantia

Fantastisch om te zien, merken en lezen dat er na de goede service ook gewoon op internet wordt gemonitord hoe en wat er over, in dit geval, Brabantia wordt geschreven. Echte klasse, van een merk en bedrijf dat haar online zaken in ieder geval zeer behoorlijk voor elkaar heeft!!!!!

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?